Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Testowy
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

ZARZĄDZENIE NR 8/6/2004


ZARZĄDZENIE NR 6 / 5 / 2004

Burmistrza Miasta i Gminy w Dębnie

z dnia 18 lutego 2004 r.

w sprawie : powołania Rady Dyrektorów.

Na podstawie art. 31 oraz art. 33 ust. 3 i 5 ustawy z dnia 08 marca 1990 r.

o samorządzie gminnym ( tekst jednolity : Dz. U. z 2001 r. nr 142, poz. 1591

z późniejszymi zmianami.

§ 1

Powołuje się Radę Dyrektorów jako organ doradczy i opiniodawczy Burmistrza Miasta i Gminy, której zadaniem jest badanie potrzeb oświatowych, wydawanie opinii w sprawach dotyczących funkcjonowania placówek oświatowych, dla

których gmina Dębno jest organem prowadzącym.

§ 2

Rada działa w oparciu o Regulamin Pracy Rady Dyrektorów, który stanowi załącznik do zarządzenia.

§ 3

Rada pracuje w składzie 5-osobowym wybranym spośród wszystkich dyrektorów szkół i przedszkoli, dla których gmina Dębno jest organem prowadzącym.

§ 4

Obsługę administracyjną Rady Dyrektorów powierza się Wydziałowi Oświaty, Kultury i Sportu - Urzędu Miasta i Gminy w Dębnie.

§ 5

Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu.

§ 6

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Burmistrz Miasta i Gminy

mgr inż. Piotr Downar

Załącznik do Zarządzenia nr 6/5/2004

Burmistrza Miasta i Gminy Dębno

z dnia 18 lutego 2004 r.

Regulamin Pracy Rady Dyrektorów

§ 1

  1. Rada Dyrektorów powołana została zarządzeniem Burmistrza nr 6/5/2004 z dnia 18 lutego 2004 roku.

  2. Rada Dyrektorów stanowi organ doradczy i opiniodawczy Burmistrza, a obsługę administracyjną prowadzi WOKiS UMiG.

  3. Podstawowym zadaniem Rady Dyrektorów jest wydawanie opinii w sprawach dotyczących funkcjonowania placówek oświatowych na terenie Miasta i Gminy Dębno.

  4. Organem kierującym i reprezentującym działalność Rady Dyrektorów jest Przewodniczący a w zastępstwie Przewodniczącego sekretarz.

§ 2

Rada pracuje w składzie 5 - osobowym:

  1. Członkowie Rady Dyrektorów są wybierani w wyborach tajnych.

  2. Przewodniczący Rady Dyrektorów kieruje pracami Rady i reprezentuje Radę na zewnątrz.

  3. Sekretarz organizuje pracę Rady i kieruje realizacją przyjętych zadań oraz prowadzi dokumentację posiedzeń Rady.

  4. Członek Rady wykonuje zadania według podziału dokonanego przez Przewodniczącego oraz działania wynikające z działalności bieżącej Rady Dyrektorów.

§ 3

Rada pracuje zgodnie z przyjętym programem działania. Do realizacji poszczególnych projektów może być powołany zespół zadaniowy.

§ 4

  1. Podstawową formą pracy Rady jest rozpatrywanie na posiedzeniu spraw należących do zakresu jej działania.

  2. Przewodniczący zwołuje i ustala porządek dzienny posiedzenia, a w przypadku jego nieobecności -sekretarz.

  3. W przypadku obrad posiedzenia Rady - oprócz spraw problemowych należy uwzględnić punkty:

  1. przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia,

  2. sprawozdanie z realizacji uchwał własnych.

  1. O terminie, miejscu i porządku obrad posiedzenia Rady zawiadamia się wszystkich jego członków oraz inne osoby zainteresowane.

  2. Członkowie Rady oraz uczestnicy posiedzenia plenarnego mogą zgłaszać Przewodniczącemu Rady wnioski o zmianę i uzupełnienie porządku obrad.

Wnioski w tych sprawach Rada rozpatruje na posiedzeniu.

§ 5

1. Posiedzenia Rady oprócz wymienionych w § 4 mogą być zwołane:

- na wniosek przynajmniej 3 członków Rady.

2. Wniosek powinien być uzasadniony. Wniosek powinien zawierać proponowany porządek

obrad. Posiedzenie powinno odbywać się w możliwie najkrótszym terminie, jednak nie

później niż w ciągu 14 dni od daty złożenia wniosku.

§ 6

1. Posiedzeniu Rady przewodniczy Przewodniczący Rady lub sekretarz.

2. Przewodniczący posiedzenia po otwarciu obrad stwierdza prawidłowość zwołania

posiedzenia oraz zdolność do podejmowania uchwał przez Radę, następnie odczytuje

porządek obrad i poddaje go pod głosowanie.

3. Po przyjęciu porządku obrad Rada rozpatruje poszczególne jego punkty.

§ 7

1. Przewodniczący posiedzenia udziela uczestnikom głosu w kolejności zgłoszeń.

2. Poza kolejnością przewodniczący posiedzenia udziela uczestnikom głosu w sprawach

formalnych, są to wnioski dotyczące w szczególności:

a) sposobu dyskusji,

b) zakończenia dyskusji,

c) sposobu głosowania.

3. Każdemu z uczestników posiedzenia przysługuje prawo zabierania głosu w sprawach

znajdujących się w porządku obrad oraz prawo do zgłaszania wniosków w tych sprawach.

4. Wnioski mogą być zgłaszane przez uczestników posiedzenia ustnie.

Przewodniczący posiedzenia może żądać formułowania wniosków na piśmie.

§ 8

1. Po zakończeniu dyskusji przewodniczący posiedzenia - w miarę potrzeby zarządza

głosowanie.

2. Kolejność głosowania nad projektami uchwał, wnioskami i ewentualnie do nich

poprawkami, ustala przewodniczący posiedzenia.

3. Do ważności uchwał Rady wymagana jest obecność 1/2 liczby członków Rady w tym

przewodniczącego lub sekretarza.

  1. W przypadku potrzeby przeprowadzenia głosowania następuje ono w trybie jawnym,

zwykłą większością głosów.

§ 9

1. W przypadkach uzasadnionych wyjątkową pilnością sprawy - Rada może podejmować

uchwały i postępowania w drodze uzgodnienia stanowisk pomiędzy członkami Rady.

2. Uchwały i postanowienia podjęte w trybie określonym w ust. 1 powinny być podpisane

przez członków Rady z którymi sprawę uzgodniono.

3. Decyzje podjęte w trybie określonym w ust. 1 powinny być informacyjnie przedstawione

na najbliższym posiedzeniu Rady oraz wpisane do protokołu posiedzenia.

4. Uchwały podjęte przez Radę oraz termin i sposób ich realizacji są wpisane do rejestru

uchwał i zleceń - prowadzonego przez sekretarza Rady.

5. Na część posiedzenia, podczas którego Rada rozpatruje zarzuty i skargi, ewentualne

wnioski - zapraszane są osoby zainteresowane.

§ 10

1. Z obrad Rady sporządza się protokół w terminie 7 dni od daty posiedzenia. Protokół

podpisuje protokolant i przewodniczący lub sekretarz.

2. Protokół z posiedzenia powinien zawierać min. datę, godzinę rozpoczęcia i zakończenia

obrad, nazwiska i imiona osób uczestniczących / lub listę obecności / porządek obrad,

streszczenie wypowiedzi osób referujących sprawy i dyskutantów, treść podjętych uchwał,

wyniki prowadzonych głosowań oraz zgłoszone zastrzeżenia.

3. Prawo wglądu do protokołu przysługuje członkom Rady.

§ 11

1. Rada może upoważnić Przewodniczącego Rady lub jednego z członków Rady

Dyrektorów do podejmowania decyzji w sprawach nie wymagających kolegialnych

decyzji Rady przy równoczesnym określeniu rodzaju tych spraw i granicy upoważnienia.

2. Informacje o podjętych decyzjach w sprawach wymienionych w ust. 1 a omawianych

uprzednio na posiedzeniu Rady przedstawiane są na najbliższym posiedzeniu Rady.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Arkadiusz Mazepa 12-05-2004 13:21
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 12-05-2004
Ostatnia aktualizacja: - 12-05-2004 13:21