Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Testowy
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Protokół z Sesji Nr LIII z dnia 27.10.2005 r.


Protokół z przebiegu LIII sesji Rady Miejskiej w Dębnie z dnia 27.10.2005r.

Obrady sesji rozpoczęły się o godz. 10.00 w sali posiedzeń UMiG.

Sesja zakończyła się o godz. 15.00

Przewodnicząca RM - Helena Sługocka otworzyła obrady i przywitała wszystkich obecnych na sali posiedzeń.

Poinformowała, że na sali posiedzeń obecni są; Burmistrz MiG, Z-ca Burmistrza MiG, specjalista Zarządu Zakładu Nafty i Gazu, Nadleśniczy Nadleśnictwa Dębno, przedstawiciel służby leśnej z Nadleśnictwa Różańsko, przedstawiciel Zarządu Dróg Krajowych, przedstawiciel przewoźnika PKP, Dyrektorzy i Kierownicy jednostek gminnych, prezesi spółek gminnych, kierownicy wydziałów UMiG, sołtysi wsi, mieszkańcy gminy, prasa lokalna i regionalna.

Lista obecności gości stanowi załącznik nr 1

Stwierdziła, że na stan 21 radnych w obradach udział bierze 18 co stanowi 85% stanu ogólnego Rady . Wobec czego Rada może obradować i podejmować prawomocne decyzje.

Nieobecni radni: radny D. Dutkiewicz, R, Święcicki, K. Kasprowiak,

Lista obecności radnych stanowi załącznik nr 2

Informuję, że wpłynął wniosek od Burmistrza o wprowadzenie do porządku obrad dwóch projektów uchwał:

8 l - w sprawie ustalenia wykazu wydatków , które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2005.

8 ł w sprawie zaciągnięcia pożyczki preferencyjnej w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie.

Kto jest za wprowadzeniem do porządku obrad przedstawionych projektów uchwał?

Głosowanie; za 17

1 wstrzymujący

Stwierdzam, że Rada wprowadziła do porządku obrad 2 projekty uchwał.

Pismo Burmistrza stanowi załącznik nr 3

Przewodnicząca RM - ponieważ mamy tutaj zacnych gości proponuję aby Program Ochrony Środowiska omówić w wcześniej. Czy jest zgoda Rady?

Jeśli nie ma sprzeciwu uznaję że przez aklamację poprawka została przyjęta.

Przedstawiam porządek obrad;

  1. Sprawy regulaminowe:

a/ otwarcie sesji RM,

b/ stwierdzenie kworum,

c/ przyjęcie protokołu z przebiegu LII sesji RM,

d/ informacja Przewodniczącego RM o działaniach podejmowanych między

sesjami,

e/ informacja dotycząca złożonych oświadczeń majątkowych.

  1. Sprawozdanie z działalności Burmistrza MiG Dębno,

a/ pytania do sprawozdania Burmistrza,

b/ odpowiedzi na pytania dotyczące sprawozdania Burmistrza,

c/ przyjęcie sprawozdania z działalności Burmistrza.

  1. Interpelacje i zapytania radnych.

  • Informacja o kierunkach rozwoju inwestycji na lata 2006-2010.

  • Informacja o przygotowaniu PEC do sezonu grzewczego,

  • Informacja z realizacji Programu Ochrony Środowiska,

  • Informacja OPS o przygotowaniu do okresu zimowego podopiecznych.

  • Podjęcie uchwał w sprawie :

a/ zmiany regulaminu przyznawania medalu pamiątkowego " Zasłużony dla MiG Dębno"

b/ przyznania medalu pamiątkowego " Zasłużony dla MiG Dębno",

c/ zmiany budżetu i zmian w budżecie MiG Dębno na 2005 rok,

d/ wyrażenia zgody na udzielenie przez Burmistrza MiG w Dębnie bonifikat przy sprzedaży lokali

mieszkalnych,

e/ wyrażenia zgody na udzielenie bonifikat za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w

prawo własności nieruchomości zabudowanych na cele mieszkaniowe, albo przeznaczonych pod

tego rodzaju zabudowania, oraz nieruchomości rolnych,

f/ akceptacji projektu lasów ochronnych w Nadleśnictwie Różańsko położonych na terenie MiG

Dębno,

g/ nadania nazw nowo powstałym ulicom na terenie miasta Dębno,

h/ zmiany uchwały nr XXXIII/213/2004 Rady Miejskiej w Dębnie z dnia 30.09.2004 r w sprawie

nadania Statutu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Dębnie.

i/ przyjęcia Karty Współpracy Gminy Dębno z organizacjami pozarządowymi,

j/ przyjęcia "Programu współpracy gminy Dębno z organizacjami pozarządowymi na rok 2006 r,

k/ zmiany Wieloletniego Programu Inwestycyjnego na lata 2005-2009

l/ ustalenia wykazu wydatków , które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2005.

ł/ zaciągnięcia pożyczki preferencyjnej w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki

Wodnej w Szczecinie.

9. Odpowiedzi na zapytania.

10. Sprawy różne.

11. Zamknięcie sesji RM.

Czy są uwagi do porządku obrad?

Radny S. Witkowski - w sprawie pkt 4 o kierunkach rozwoju MiG Dębno, ponieważ żadna komisja do tego się nie ustosunkowała i materiał otrzymaliśmy półtora dnia temu. Dlatego temat przesunąć na wspólne posiedzenie komisji.

Przewodnicząca RM - myślę, że to niczemu nie przeczy i materiał możemy omówić.

Kto jest za przyjęciem porządku obrad ?

Głosowanie: za jednogłośnie.

Stwierdzam, że Rada przyjęła porządek obrad.

------------------------------------------

Przewodnicząca RM - poinformowała, że protokół z przebiegu LII sesji RM został sporządzony i wyłożony do wglądu w Biurze Rady. Dotychczas nie wniesiono uwag do protokołu. Czy w dniu dzisiejszym ktoś chce wnieść uwagi odnośnie uwidocznionych zapisów w protokole sesji.

Uwag nie było.

Kto jest za przyjęciem protokołu z przebiegu LII sesji RM?

Głosowanie: za 18

1 wstrzymujący.

Stwierdzam, że protokół został przyjęty.

========================

PKT 1 d - informacja Przewodniczącego RM o działaniach podejmowanych między sesjami,

Przewodnicząca RM - przedstawiła sprawozdanie z działalności za okres od 30 IX do 27 X.2005 roku.

Informacja stanowi załącznik nr 4

===========================

PKT 1 e informacja dotycząca złożonych oświadczeń majątkowych.

Burmistrz MiG oraz Przewodnicząca RM - złożyli informację dotyczącą złożonych oświadczeń majątkowych przez radnych i kierowników jednostek gminnych.

Informacje stanowią załącznik nr 5

H. Marchlewicz - 10 lecie działalności w Zespole Szkół - złożył podziękowanie za współpracę dla M. Jacury.

Radny M Jacura - podziękował za wyróżnienie

=============================

PKT 2 Sprawozdanie z działalności Burmistrza MiG Dębno,

Proszę Burmistrza o złożenie sprawozdania.

Burmistrz MiG - odczytał sprawozdanie ze swojej działalności za okres od

30 IX do 27 X 2005 roku.

Przewodnicząca RM - czy są pytania do sprawozdania?

Radny K. Witkowski - na posiedzeniu komisji Rady rozpatrywaliśmy wniosek na kwotę 680 zł dla Miłośników Dębna i wyjaśnień udzielała prezes Stowarzyszenia a tu czytam, że te środki zostały przeznaczone dla Polskiego Związku Rencistów i Emerytów. Pytanie czy ktoś inny przystąpił do konkursu czy to jest błąd. Drugie pytanie - w sprawie programu współpracy z organizacjami pozarządowymi- czym kierował się Burmistrz, że nie uwzględnił wniosków komisji.

Burmistrz MiG - wyjaśnień udzielę, przy omawianiu projektu uchwały.

Radny B Ircha - proponuję aby przełożyć pytania do sprawozdania na czas późniejszy ze względu na obecność gości.

Przewodnicząca RM - kto jest za tym aby pytania do sprawozdania burmistrza omówić po Programie Ochrony Środowiska ze względu na obecność zaproszonych gości?

Stan radnych na sali 18

Głosowanie: za 10

1 wstrzymujący

Pozostali radni nie głosowali.

Przewodnicząca RM - przechodzimy do pkt 6 porządku obrad - Program Ochrony Środowiska.

Radny J. Sypniewicz - na komisję Rolną zostały zaproszone osoby, które są nijako są realizatorami Programu Ochrony Środowiska . Został wypracowany wniosek o ciągły monitoring na ekspedycie ropy i gazu. Należy złożyć wniosek do Wojewódzkiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych o większe środki na cieki wodne oraz zabiegać o lepszy stan techniczny urządzeń kolejowych po których przemieszczane są wagony z ropą oraz wykaszanie traw przy torach w Cychrach.

Przedstawiciel przewoźnika Kolejowego - CRL - jest to prywatna spółka i zajmujemy się przewozem ropy z Barnówka do Kostrzynia . My dla PKP płacimy za dostęp do linii a oni są zobowiązani do właściwego utrzymania torów i poboczy. Na nas ciąży sprawa bezpieczeństwa przewozu i stan techniczny wagonów i obsługa. My wszystko robimy aby było zachowane bezpieczeństwo podczas transportu ropy. Jeździmy już kilka lat i uważam że robimy to bezpiecznie.

Przedstawiciel Nafty - chcę pocieszyć i uspokoić państwa, że cysterny nie będą przejeżdżać przez Dębno , będą jechać przez Boleszkowice. Wchodzą nowe cysterny ciśnieniowe i nie będzie brzydkiego zapachu. Stosujemy coraz nowocześniejsze środki i nie powinno być problemu.

Radny J. Baranowicz - na komisji stawiałem wniosek, który nie został tu przedstawiony. Jeżeli składa się informacje z realizacji Programu Ochrony Środowiska co roku to nie należy w informacji opisywać co jest w realizacji ciągłej a jedynie co zostało zrealizowane w danym roku. Da nam przegląd jej realizacji. Podawanie nam co roku co z programu zostało zrobione da nam przegląd jaka jest realizacja zadań wynikłych z programu.

Radny J Sypniewicz - radny J Baranowicz składał na komisji wniosek. Odczytał treść wniosku.

Radny J. Głuszko - odniosę się do spraw przewoźnika - wiemy że za przewóz odpowiada pana firma natomiast za stan techniczny drogi kolejowej odpowiada PKP. Czy wy jako przewoźnik obserwujecie zły stan techniczny torów i przekazujecie te informacje na bieżąco dla PKP. Dobrze jest gdy cysterny są szczelne, ale może nastąpić kolizja ze względu na zły stan torowiska i przepustów, mostów. Bezpieczeństwo to nie tylko dobry tabor kolejowy ale cała linia kolejowa. Przejazdy kolejowe nie są zabezpieczone i oświetlone a najczęściej wskaźniki kolejowe zarośnięte są trawą. Widać że brak jest współpracy między Zarządem Dróg a PKP. Myślę, że należy poważnie potraktować te sprawy.

Radny A. Dobropolski - ograniczenie promieniowania do środowiska - czy gmina ma dane w tym kierunku?

Burmistrz MiG - ograniczenie emiterów - zakładamy założenia w planach zagospodarowania. Są również działania administracyjne na ograniczenie emiterów szkodliwych. Naturalne promieniowanie jest nie do ograniczenia. Musimy działać w kierunku emisji złych promieni a z drugiej strony działać na rzecz rozwoju gminy.

B.Rzechółka - przedstawicie jednostek mają wpływ na realizację tego programu i tu wypowiedzieli się. Również na piśmie informacje zostały przewodniczącym komisji przedstawione. Wiadukt w Suchlicy jest ujęty do remontu w 2006 roku. Wnioski wypracowane zostaną ujęte w następnych informacjach.

Radny M Jacura - odnośnie degradacji naszego środowiska, były w tym temacie informacje z Nadleśnictw. Degradacja jest widoczna gołym okiem. Jak widzi nafta zabezpieczenie swoich urządzeń, aby nie następowała degradacja środowiska którą da się zauważyć.

Przedstawiciel nafty - na kopalni w Zielinie są myszy i ptaki a drzewa rosną i nie schną. Pomiary wskazują, że normy stężenia siarkowodoru nie są przekraczane i są bardzo niskie . Nie widzę degradacji środowiska, uważam że jest to znaczna przesada. Nie widzę problemu aby nafta nie zapłaciła za wyrządzone szkody.

Nadleśnictwo Dębno - skomentować można, że myszy są najlepszym materiałem doświadczalnym. Mówiąc poważnie odnosimy się z szacunkiem do zakładu ropy i gazu. Szkody wcześniej były znacznie większe, ale dzięki naszej dyskusji nafta przywiązuje większą uwagę do ochrony środowiska naturalnego. Jeśli chodzi o odwierty to nie mamy większej uwagi. Należy skupić się na spedycie i jest to newralgiczny punkt. Mamy pewne wątpliwości bo 3-4 lata temu zapewniano nas że wszystko jest w porządku a tak niestety nie było. Drzewostan w Barnówku jest osłabiony i czuć nieprzyjemne zapachy i słusznie komisja postąpiła aby spedyt potraktować jako niebezpieczny.

Radny B Ircha - nasze jezioro Lipowo jest śmietnikiem w Dębnie i czy przewiduje Burmistrz poprawienie jego stanu tj wyczyszczenie brzegów, wyzbieranie śmieci pływających po wodzie, poprawienie ścieżek .

Burmistrz MiG - jeziora nasze w programie są w ogólniejszym sformułowaniu. Zwróciłem się do starostwa o likwidację niektórych zadrzewień i zakrzaczeń wokół jeziora. Decyzja jest jakby ograniczona. Stoję na stanowisku, że jest zbyt dużo zadrzewień przy lustrze wody i dlatego dno jeziora jest zamulone. Dzierżawcą jeziora jest PZW i nie mają pieniędzy na sprzątanie. Gmina Dębno sprząta tereny wokół jeziora i lustro wody przy pomocy OSiR.

Pan Karpowicz - uczestniczyłem w komisji Rady i programie i mówiłem na temat naszej działalności i naszego mienia. Mamy zbyt mało pieniędzy na zadania, które należy wykonać. Potrzeba nam 31.000.000 zł a otrzymujemy 5.500.000 zł. My wydajemy pieniądze które otrzymujemy bo nie zarabiamy. Utrzymujemy jezioro Lipowo jako przepływowe. Sprawa uporządkowania linii brzegowych- nie ma uporządkowania w całej Polsce. Jest to zadanie na lata. My odpowiadamy za grunty pod wodą a nie za lustro wody. Są opracowane różnego rodzaju programy jednak ze względu na brak środków nie są w pełni realizowane. Wiemy co mamy robić jak mamy robić

Radny J. Baranowicz - problem wypłynął , ponieważ jezioro i teren wokół jeziora jest zaśmiecony. Ten kto ustalił rezerwat powinien go sprzątać i powinno to wyglądać czysto. Chaszcze i krzaki nie podlegają pod procedury i pozwolenia i można to wszystko uporządkować tanim kosztem. Należy zorganizować spotkanie z wędkarzami, z innymi podmiotami, którzy odpowiadają za jezioro i ustalić kto sprząta w jakim zakresie.

Burmistrz MiG - temat jeziora jest ciągłym i jako gospodarze tego terenu motywujemy wędkarzy do sprzątania, chociaż nie tylko oni zanieczyszczają. Finansujemy OSiR, który sprząta plażę . Temat czystości jeziora i rezerwatu przyrody to powiem że OSiR jako jedyny mający sprzęt sprząta ten zakątek. Musimy jako gmina ponosić koszty chociaż nie do końca to jest pod naszym zarządem.

Radny Z Myszkowski - pkt w programie dotyczący promowanie nośników energii, czy spalanie drewna nie jest ekologiczne. Czy to jest przeoczenie czy świadome działanie. Akceptacja nowych obszarów chronionych - kto będzie podejmował decyzje o nowych obszarach chronionych. Jakie są przewidziane tereny do akceptacji - podjęcie uchwały. Ciągi komunikacyjnych dla zwierzyny przez zakładanie siatek. Wątpliwa realizacja - czy jest sens zawierania takiego punktu w programie. Rozszerzyć ten pkt o inne sposoby zapobiegania przemieszczaniu się zwierzyny przez grogi szybkiego ruchu.

Burmistrz MiG - sprawa siatek - przy autostradach w UE w innych krajach zakładane są siatki. U nas nie obserwujemy dużej migracji zwierząt i mogą nastąpić kolizji z ruchem drogowym. U nas nie ma dużej migracji zwierząt. Program Ochrony Środowiska podlega program ciągłemu monitorowaniu. Ustawa nałożyła obowiązek Rady zajęcie się raz do roku. Uważam, że zapisy należy pozostawić i monitorujmy.

Radny S. Witkowski - odnośnie rezerwatu - powiedzenie w gronie publicznym daje efekt. Wniosek jest zasadny, aby otrzymywać to co zostało zrobione. Linia brzegowa czyszczenie - OSiR powinien to robić. Duże środki dajemy dla Straży Pożarnej i powinni wykonywać prace porządkowe nad jeziorami.

Radny Z Myszkowski - akceptacja nowych obszarów chronionych. Co z tym pkt.

Burmistrz MiG - wystosowałem pismo - w jakim zakresie gmina Dębno akceptuje naturę 2000. Wyraziliśmy negatywną opinię. Inną sprawą jest opiniowanie lasów ochronnych i tworzenie obszarów chronionych rezerwatów - Rada gminy może wystąpić o rezerwaty chronione. Mamy już objęte ochroną niektóre środowiska. Jest racjonalna granica między ochroną a miejscami zurbanizowanymi i ludzie muszą nauczyć się współżyć z przyrodą a nie zdobywać.

Przewodnicząca RM - kto jest za przyjęciem informacji z realizacji Programu Ochrony Środowiska.

Stan radnych na sali 17.

Głosowanie: za 15

2 wstrzymujących

Stwierdzam, że Rada przyjęła informację. Nr 6

=============================

PKT 8 f - projekt uchwały w sprawie akceptacji lasów ochronnych w Nadleśnictwie Różańsko położonych na terenie MiG Dębno.

Komisja nie głosowała nad projektem uchwały.

Burmistrz MiG - Nadleśnictwo wystąpiło do Rady o akceptację dodatkowego terenu chronionego na naszym terenie. Myślę że nie wzrasta znacznie teren a chronione są siedliska zwierząt, ptaków i wartościowa roślinność. Skutek finansowy nie jest znaczący dlatego przychylam się do podjęcia przez Radę uchwały.

Przewodnicząca RM - kto jest za podjęciem uchwały w sprawie akceptacji projektu lasów ochronnych w Nadleśnictwie Różańsko położonych na terenie MiG Dębno?

Stan radnych na sali 17

Głosowanie: za jednogłośnie.

Stwierdzam, że Rada podjęła uchwałę nr LIII/316/2005. Załącznik nr 7

Pan Dereń z Policji - w sprawie remontu pomieszczeń dla zatrzymanych na Policji. Nasze pomieszczenia nie spełniają wymogów ustawowych. Muszą to być pomieszczenia , które spełniają wymogi ustawowe. Jestem tu po to aby zwrócić się do państwa o pomoc w finansowaniu remontu tych pomieszczeń. Jeśli cele nie zostaną wyremontowane muszą być zamknięte a wówczas zatrzymanych musimy odwozić do Myśliborza. Mogę przekazać informację Komendanta Powiatowego , że nie zostaną zlikwidowane etaty dyżurnych w Komisariacie Policji w Dębnie.

Burmistrz MiG - na komisjach radni zaakceptowali propozycję. Jestem za przychyleniem się do remontu pomieszczeń na Policji.

Radny M Jacura - ja nie jestem przeciwny remontowi dyżurki natomiast byłem przeciwny zakupowi samochodu. W Komendzie powiatowej w Myśliborzu został wykonany remont pomieszczeń zatrzymania za pieniądze wojewódzkie. Nam każe się remontować za nasze pieniądze. Pytanie zasadnicze - czy w tym remoncie został przewidziany remont i obsługa monitoringu? Jeżeli nie to jestem przeciwny przeznaczaniu środków naszych na remont. Przy monitorze powinna być osoba cywila która cały czas śledziłaby ekran monitoringu i sytuacje zgłaszała dyżurnemu.

Pan Dereń z Policji - sama dyżurka nie jest przewidziana do remontu a jedynie możliwość przeniesienia monitorów bliżej dyżurnego bo uwolni się dotychczasowe pomieszczenie dla zatrzymanych. Wykonane będzie odrębne wejście dla zatrzymanych, a dyżurny na dyżurce nie będzie miał kontaktu z zatrzymanymi a jedynie profos będzie miał możliwość wejścia drugim wejściem od podwórza. Także nie ma potrzeby aby dyżurkę remontować.

Radny J. Baranowicz - zarzut że na Komendę Powiatową znalazły się środki a u nas trzeba szukać jest chybiony. Każda Komenda Wojewódzka otrzymuje środki na funkcjonowanie jednej komendy w powiecie a nie więcej. Jeśli chcemy mieć Komendę naszą na wyższym poziomie pomoc nasza jest konieczna bo innych pieniędzy nie będzie.

Przewodnicząca RM - dyskusja idzie w dobrym kierunku głosowanie będzie przy uchwale budżetowej.

Przewodnicząca RM - wracamy do sprawy sprawozdania z działalności Burmistrza MiG

Radny A. Dobropolski - sprawa kuchni przy SP 3 - czy dotychczas są wydawane posiłki. 13 X miało być zakończenie sprawy Frackowiaków - jak została zakończona sprawa czy pozytywnie czy negatywnie?

Radny K. Witkowski - sprawa przejęcia mieszkań od Nadleśnictwa - o jakie mieszkania chodzi?

Radny J. Baranowicz - procedura przyjmowania pracowników do Urzędu - czy radni mogli by się zapoznać z procedurą. Wpisywać należy składy komisji.

Radny S. Witkowski - sprawa oświadczeń - czy w 30 osobach powinny ukazywać się na stronach BIP czy nie, czy jednostki BIP posiadają Nawierzchnia Waryńskiego czy chodzi o chodnik i pkt 6 modernizacja drogi wojewódzkiej czy jest informacja z INTERREGU i jaki zakres przetargu będzie.

Burmistrz MiG - 680 zł - pomyłka przepraszam pomyłka redakcyjna. Kuchnia SP 3 - nie spełnia wymogów i należy doprowadzić do używalności . projektant dostał zadanie aby zaprojektować tanie rozwiązanie z możliwością żywienia wielu osób. Obiady są nadal wydawane ale warunkowo bo sanepid wymaga od nas standardów. Firma Frąckowiak - gmina w części przegrała proces. Pomniejszona została kwota do zapłaty o 10 % . Wyrok Sądu zostanie państwu przekazany. Sprawa - przejmowania na mienie komunalne mieszkań z Nadleśnictwa - chodzi o mieszkania w Cychrach. Od roku funkcjonuje ustawa o przejmowaniu przez gminy lokali służbowych i Nadleśnictwo takimi lokalami dysponuje. Po negocjacjach z panem Nadleśniczym doszliśmy do porozumienia , że lokale przejmiemy nie zadłużone. Jeśli chodzi o nabór pracowników do Urzędu weszła w życie od 1 sierpnia ustawa o naborze pracowników do pracy w Urzędzie i musieliśmy ustalić pewne procedury. Te procedury zostały w Zarządzeniu ustalone i można to skserować i wszystkim rozdać. Jeśli chodzi składy komisji to w zasadzie są one stałe do zadań publicznych np w zakresie oświaty , jest w skład : pani Izak, pani Pludra, i pani Kotowska. Komisja w zakresie ochrony środowiska to jest zawsze jest ktoś z Wydziału ochrony Środowiska. Sprawa oświadczeń - w BIP są oświadczenia ale również każda jednostka powinna mieć swoją stronę internetowa i tam wymagane przepisami oświadczenia powinny się znaleźć. Sprawa budowy nawierzchni ul. Chojeńskiej Kosynierów - jeśli nie otrzymamy środków z INTERREG to przetarg zostanie unieważniony. My wypełnimy rzeczy dokumentacyjne i tylko kwestia

Radny S. Witkowski - mówi się tu o całym zadaniu Chojeńska- Kosynierów. Czy budowa chodnika też wejdzie na zadania nie wygasające do drugiego przetargu w przyszłym roku.

Burmistrz MiG - wniosek złożyliśmy na całość zadania - czyli jak nie otrzymamy pieniędzy musimy unieważnić przetarg i ogłosić nowy zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych. Nie możemy przetargu ogłosić tylko na chodnik.

Przewodnicząca RM- kto jest za przyjęciem sprawozdania Burmistrza?

Stan radnych na Sali 18

Głosowanie: za jednogłośnie .

Stwierdzam, że Rada przyjęła sprawozdanie. Załączniki nr 8

PKT 3 - Interpelacje i zapytania radnych.

Radny J. Baranowicz - od pewnego czasu dyrektorzy placówek oświatowych maja wątpliwości kto jest ich bezpośrednim przełożonym , czy pan Burmistrz, czy Kierownik Oświaty , czy Dyrektor ZEAS . Dyrektor ZES wydając polecenia stwierdzić należy, że to on jest bezpośrednim przełożonym Dyrektorów szkół. Aby nakładać na kogoś obowiązki należy mieć upoważnienie zawarte w odpowiednich przepisach. W związku z powyższym proszę o poinformowanie nas , również Dyrektorów placówek : kto jest przełożonym Dyrektorów placówek oświatowych, czy Dyrektor ZEAS jest bezpośrednim przełożonym dla Dyrektorów szkół i na jakiej podstawie wydaje polecenia dla Dyrektorom. Nie oczekuję aby odpowiedź została dzisiaj udzielona, chciałbym aby to była jednoznaczna analiza prawa bo to się nasila. Dla jasności sprawy proszę Burmistrza o wyjaśnienie tych kwestii.

Wniosek radnego stanowi załącznik do protokołu nr 9.

Radny J. Głuszko - sprawa termomodernizacji budynku OSP w Cychrach- kiedy mogę uspokoić Komendanta OSP bo stoi tam wóz bojowy pełen wody jak również mieszkańców bo sala gimnastyczna jest nie ogrzewana. Czy firma zdąży wykonać remont budynku do końca roku. Remont kościoła - środki przeszły na ten rok jako nie wygasające. Chodzi o odwodnienie obiektu sakralnego. W tym roku przeznaczone na ten cel 14.000 zł trudno będzie wydać. Wiem że nie da się wykonać w tym roku usterek wynikłych w projekcie technicznym, ale i na przyszły rok będzie problem z wykonaniem tego zadania. Sprawa ziemi pod wykup gruntów pod budowę chodnika w Cychrach przy Kostrzyńskiej. Czy została zakończona sprawy wykupu tych gruntów pod chodnik na dokończenie budowy chodnika. Sprawa Wydziału FB - gdyby były spotkania w gminie ze sołtysami, to na takim zebraniu bym sprawę poruszył, ale skoro niema, to tu sprawę przedstawię: Chodzi o umorzenie podatku - mieszkaniec Cychr napisał do Burmistrza podanie o umorzenie podatku za 2004 rok , ma on 5 dzieci.

W dalszej części wyjaśniał sposób jego zdaniem niezasadny załatwiania przez Urząd sprawy umorzenia podatku i prosił o zaniechanie takiego postępowania przy wnioskach o umorzenie podatków.

Skarbnik Gminy - nie odniosę się do tej sytuacji, ale niestety przy podatkach tak jest. W/g ordynacji podatkowej musza być wydane co najmniej 3 postanowienia. Zainteresowany miał możliwość zapoznania się z dokumentacją i tak w dalszym ciągu będziemy robić. Ordynacja podatkowa określa cały tok postępowania gdy chodzi o umorzenia.

Radny J. Głuszko - przydało by się spotkanie ze sołtysami aby poinformowano nas o warunkach, które należy spełnić przy umorzeniach zawartych w ordynacji podatkowej. O tym, że rolnik ma ulgę w płaceniu za psa to nam się mówi ale o tym, że gdy syn rolnika idzie do wojska i też przysługuje ulga w podatkach tego nam się nie mówi. Dlatego przydały by się spotkania ze sołtysami.

Radny Z. Myszkowski - śmiesznie to wygląda i nie powinno tak być. Jest to kwestia interpretacji przepisów . Dla sołtysa należy przygotować druk podania z niezbędnymi danymi i informacjami, które musi spełnić osoba ubiegająca się o umorzenia. Skróciło by to cały proces urzędowego dochodzenia i wydania ostatecznej decyzji.

Burmistrz - pewna procedura musi być ustalona. SKO uchyli decyzje jeśli procedura nie zostanie przeprowadzona.

Radny A. Dobropolski - inwestycje dróg i chodników już odebrane i gdy kończy się gwarancja czy komisja z Urzędu sprawdza usterki? W czasie opadów woda zbiera się na polbrukach i należy wykonawcę zmusić do usunięcia usterek.

Radny S. Witkowski - odnośnie wykorzystania monitoringu w mieście i sprawy bezpieczeństwa i porządku w MiG , które ponawiam od ponad roku- dzisiaj po raz ostatni o tym mówię bo niektórych może to nudzić - czy te sprawy są wykonywane przez Straż Miejską. Podnosiłem rękę za 260.000 zł na 2005 rok jednak brak efektów pracy Straży Miejskiej. Jest to nie moja opinia ale innych ludzi. Sprawa monitoringu , po co on jest skoro lampy nad jeziorem zostały wytłuczone a jedynie butelki po wódce znikły. Monitoring został oglądany na Komisariacie na bieżąco. Czy za te zniszczenia ktoś zapłacił złotówkę , brak konsekwencji działania. Niech Straż Miejska wykaże efekty pracy. Z jednej strony targujemy się na co mamy dawać pieniądze a jak dajemy i coś jest wykonane to nikt tego nie pilnuje. Niszczą się chodniki przez auta ale nikt nie zwraca na to uwagi. Na działalność SM na przyszły rok nie podniosę ręki. Auto zakupione miało służyć dla wszystkich a nie tylko dla SM. W obecnych propozycjach do WPI też widzimy, że jest przewidziany zakup samochodu. Myślę, że Burmistrz odzwierciedli w projekcie budżetu efekty pracy SM.

===========================

Przewodnicząca RM - Informacja o kierunkach rozwoju inwestycji na lata 2006-2010 nie została omówiona na komisjach dlatego temat zostanie omówiony na wspólnym posiedzeniu komisji w dniu 7 XI.2005 r.

============================

PKT 5 Informacja o przygotowaniu PEC do sezonu grzewczego.

Radny P. Chrobak - Komisja zapoznała się z informacją i przyjęła.

Radny K. Witkowski - ze zdziwieniem stwierdziłem, że temat ten nie był przypisany dla Komisji Rozwoju Gospodarczego gdyż wcześniej był.

Radny J. Baranowicz - może pan Prezes powinien przybliżyć nam sprawę obniżki za ciepła , które ma wypływać ze zmiany właściciela. Powinna taka informacja znaleźć się w Merkuriuszu. Dostarczyciel obniża ciepło o 17 % z tego do ludzi idzie 13% a po drodze zabiorą wspólnoty. Chciałbym o wyjaśnienie na sesji aby ludzie wiedzieli. Miało to wypływać ze zmiany właściciela. Czy ci co nie mają liczników już mogą 13% płacić.

Prezes PEC - jeśli będzie taka możliwość to na 7 XI br sprawę omówię. Przygotuję stosowny materiał .

Radny J. Baranowicz - zgadzam się aby na piśmie 7.XI na komisji prezes odpowiedział na pytanie i na następnej sesji.

Przewodnicząca RM - kto jest za przyjęciem informacji o przygotowaniu PEC do sezonu grzewczego?

Stan radnych na sali 18

Głosowanie

Za 15

3 wstrzymujących

Stwierdzam, że Rada przyjęła sprawozdanie Załącznik nr 11

===========================

PKT 7 - Informacja OPS o przygotowaniu do okresu zimowego podopiecznych.

Komisje RM przyjęły informacje.

Przewodnicząca RM - kto jest za przyjęciem informacji OPS o przygotowaniu do okresu zimowego podopiecznych?

Stan radnych na sali 18

Głosowanie: za jednogłośnie

Stwierdzam, że Rada przyjęła sprawozdanie Załącznik nr 12

============================

PKT 8 a - projekt uchwały w sprawie zmiany regulaminu przyznawania medalu pamiątkowego " Zasłużony dla MiG Dębno"

Komisja Oświaty przyjęła projekt uchwały.

Przewodnicząca RM - kto jest za podjęciem uchwały w sprawie zmiany regulaminu przyznawania medalu pamiątkowego " Zasłużony dla MiG Dębno”

Stan radnych na Sali 17

Głosowanie: za 16

1 wstrzymujący się

Stwierdzam, że Rada podjęła uchwałę nr LIII/311/2005 Załącznik nr 12

==========================

PKT 8 b - projekt uchwały w sprawie przyznania medalu pamiątkowego " Zasłużony dla MiG Dębno",

Komisja przyjęła projekt uchwały.

Przewodnicząca RM - kto jest za podjęciem uchwały w sprawie przyznania medalu pamiątkowego " Zasłużony dla MiG Dębno", dla ZS w Dębnie.

Stan radnych na sali 17

Głosowanie: za 16

1 wstrzymujący się.

Stwierdzam, że Rada podjęła uchwałę nr LIII/312/2005 Załącznik nr 13

============================

PKT 8 c - projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu i zmian w budżecie MiG Dębno na 2005 rok,

Radny K. Witkowski - przedstawił wnioski dodatkowe.

Załącznik nr 14 stanowią dodatkowe wnioski omawiane na komisji.

Burmistrz MiG - po wnioskach Komisji Budżetowej temat Policji podtrzymałem wielkość środków . Po uwagach wyposażenia Klubu Seniora kwota 31.700zł na podstawowe wyposażenie, krzesła stół , meble kuchenne,. Myślę, że komisja dołoży na talerze sztućce 10.000 zł. Musimy zabezpieczyć podstawowe wyposażenie. DOK kotara - wniosek był na 30.000 zł - pani dyrektor zdobyła materiał atestowany i DEPOL uszył kotarę . Wykazała się inicjatywą i zaoszczędziła środki wcześniej przeznaczone na ten cel. Wystąpiła z wnioskiem na wykonanie witraży. Proponuję zajęcie stanowiska przez Radę w kwestii brydża i wyposażenia Klubu Seniora.

Radny J. Baranowicz - chodzi o zasady przyznawania środków. Klub sportowy „Dąb Dębno” otrzymuje z budżetu środki i miał zagospodarować sekcję brydżową. Jeśli brydż sportowy ma być przy DOK i środki na ten cel otrzymuje DOK i niech finansuje sekcję utrzymuje. Co do Klubu Seniora - trzeba wyposażyć Klub Seniora w niezbędne urządzenia i należy przyznać środki.

Członek Klubu Brydża sportowego - jestem wdzięczny za 2920 zł. Mówił o braku udziału radnych podczas rozgrywek brydżowych.

Przewodnicząca - najdalej idącym wnioskiem jest wniosek 3.320 zł którą zaproponował Burmistrz.

Skarbnik Gminy - burmistrz zaproponował 3.320 zł ale na komisji była dyskusja i wyłoniła się kwota 2920 zł.

Radny S. Witkowski - wykorzystanie środków na stowarzyszenia uważam , że skoro Dąb Dębno miał środki dla brydżystów to zabrać im i przydzielić dla brydżystów.

Przewodnicząca - kto jest za przyznaniem środków dla Klubu brydża sportowego 3.320 zł.

Stan radnych ba sali 16

Głosowanie; za 14

1 wstrzymujący się

1 przeciw.

Przewodnicząca RM - proszę o dyskusję nad kwotą 31.700 zł na wyposażenie Klubu Seniora.

Radny K. Witkowski - uważam, że należy przydzielić kwotę na wyposażenie Klubu Seniora.

Radny B Ircha - co się stało z wyposażeniem dotychczasowym Klubu Seniora.

Burmistrz MiG - myślę, że kwota 31700 jest do akceptacji. Komisja uwagi miała co do zakresu. Do rozważenia jest kwota 10.000 zł na talerze, szklanki itd.

Przewodnicząca RM - kto jest za przyznaniem kwoty 31.700 zł na wyposażenie Klubu Seniora?

Stan radnych 17

Głosowanie: za jednogłośnie

Stwierdzam, że Rada przyznała kwotę 31.700 zł.

Skarbnik Gminy - 5.000 zł na remont remizy w Krześnicy - środki pozyskane z Zarządu Głównego OSP. Wniosek z wydziału Inwestycji - oświetlenie ulicy Małej 10.000 zł z wodociągu Młyniska .

Przewodnicząca RM - Kto jest za przyjęciem zadań 3 dodatkowych wniosków: remont remizy w Krześnicy, wnioski RS i oświetlenie ul. Małej.

Stan radnych na sali 17

Głosowanie: za jednogłośnie.

Stwierdzam, że zadania weszły do uchwały.

Radny J. Baranowicz - budynek po sanepidzie nie podjęto decyzji. Co to za zapis w projekcie uchwały i na co idą te pieniądze.

Burmistrz MiG - pracowaliśmy nad tym tematem, są uzgodnienia z Urzędem Marszałkowskim odnośnie przeniesienia Biblioteki Pedagogicznej na I piętro tego budynku. Parter chcemy zagospodarować na potrzeby Gimnazjum dla dorosłych. Drugie piętro zaplecze OHP. Marszałek Województwa będzie to wizytował. Czy to uzyska akceptację - zobaczymy. Musimy zabezpieczyć środki na PT wykonania remontu. Jeśli Marszałek nie zaakceptuje propozycji będziemy mieć problem.

Przewodnicząca RM - kto jest za podjęciem uchwały w sprawie zmiany budżetu i zmian w budżecie MiG Dębno na 2005 rok z naniesionymi poprawkami.

Stan radnych na Sali 17

Głosowanie: za jednogłośnie

Stwierdzam, że Rada podjęła uchwałę nr LIII/313/2005. Załącznik nr 15

Ogłoszona została przerwa w obradach.

==========================

PKT 8 d - projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie przez Burmistrza MiG w Dębnie bonifikat przy sprzedaży lokali mieszkalnych.

Komisja Budżetowa wnioskowała za projektem uchwały 85%.

Komisja Oświaty - 80% bonifikaty.

Burmistrz MiG - uważam, że poziom bonifikaty 85% na budynki przed 45 rokiem jest wystarczający. Podtrzymuję moją pierwotną propozycję. Zmotywować najemców do wykupu mieszkań.

Radny J. Baranowicz - bardzo nie lubię jak władza wpuszcza mieszkańców w maliny. Ludzie mogą nie uwierzyć w te obniżenia na stałe. Stare budynki oddałbym za 1 zł. Jestem za sprzedażą jak najtaniej.

Burmistrz MiG - co do lokali po 45 roku jesteśmy konsekwentni. Możemy utrzymać na poziomie 80%. Jestem za rozgraniczeniem budynków i składam propozycję 85 % bonifikaty i 75%.

Przewodnicząca RM - kto jest za podjęciem uchwały w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie przez Burmistrza MiG w Dębnie bonifikat przy sprzedaży lokali mieszkalnych na poziomie n 80% i 75% .

Stan radnych na sali 17

Głosowanie za 1

8 przeciw

4 wstrzymujących się

Kto jest za przyjęciem bonifikat na poziomie 85% i 75%

Stan radnych na Sali 17

Głosowanie: za 12

2 wstrzymujących się

/ trzech radnych nie głosowało/

Stwierdzam, że Rada podjęła uchwałę nrLIII/314/2005 Załącznik nr. 16

================================

PKT 8 e - projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikat za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości zabudowanych na cele mieszkaniowe, albo przeznaczonych pod tego rodzaju zabudowania, oraz nieruchomości rolnych

Komisje przyjęły projekt uchwały.

Przewodnicząca RM - kto jest za podjęciem uchwały w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikat za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości zabudowanych na cele mieszkaniowe, albo przeznaczonych pod tego rodzaju zabudowania, oraz nieruchomości rolnych.

Stan radnych na sali 17

Głosowanie : za jednogłośnie.

Stwierdzam, że Rada podjęła uchwałę nr LIII/315/2005 Załącznik nr 17

PKT 8 f - projekt uchwały w sprawie nazw nowo powstałym ulicom na terenie miasta Dębno.

Komisje przyjęły projekt uchwały.

Przewodnicząca RM - kto jest za podjęciem uchwały w sprawie nadania nazw nowo powstałym ulicom na terenie miasta Dębno,

Stan radnych na sali 14

Głosowanie: za jednogłośnie

Stwierdzam, że Rada podjęła uchwałę nr LIII/316/2005. Załącznik nr 18

PKT 8 h - projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXXIII/213/2004 Rady Miejskiej w Dębnie z dnia 30.09.2004 r w sprawie nadania Statutu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Dębnie.

Komisja Oświaty przyjęła projekt uchwały.

Przewodnicząca RM - kto jest za podjęciem uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXXIII/213/2004 Rady Miejskiej w Dębnie z dnia 30.09.2004 r w sprawie nadania Statutu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Dębnie.

Stan radnych na sali 14

Głosowanie: za jednogłośnie

Stwierdzam, że Rada podjęła uchwałę nrLIII/318/2005 Załącznik nr 19

PKT 8 i projekt uchwały w sprawie przyjęcia Karty Współpracy Gminy Dębno z organizacjami pozarządowymi,

Przewodnicząca RM - kto jest za podjęciem uchwały w sprawie przyjęcia Karty Współpracy Gminy Dębno z organizacjami pozarządowymi,

Stan radnych na Sali 15

Głosowanie; za jednogłośnie

Stwierdzam, że Rada podjęła uchwałę nr LIII/319/2005 Załącznik nr 20

PKT 8 j - projekt uchwały w sprawie przyjęcia "Programu współpracy gminy Dębno z organizacjami pozarządowymi na rok 2006 r,

Komisja Oświaty - zmiana w programie zgodnie z wnioskami komisji : działalność na rzecz edukacji i wychowania.

Komisja Budżetowa - dokonanie zmian w projekcie uchwały: pkt 10- w zakresie porządku i bezpieczeństwa publicznego oraz przeciwdziałanie patologiom społecznym;

- samopomoc osób uzależnionych,

- prowadzenie ognisk wychowawczych dla dzieci i młodzieży z rodzin niewydolnych wychowawczo, zagrożonych patologią społeczną.

W pkt 1 zapisać działalność na rzecz osób starszych. Radny Bójko zgłosił poprawkę aby w pkt 7 wykreślić rozgrywki ligowe.

Radny Z. Myszkowski - otrzymaliśmy nowy projekt uchwały po analizie wniosków komisji, ale sadze że należy przegłosować nowy projekt uchwały bo zakres jest szerszy.

Radny K. Witkowski - proszę o głosowanie obu propozycji tj działalność w zakresie edukacji oświaty i wychowania i druga propozycja działalność na rzecz osób starszych.

Burmistrz Ostry - po przeanalizowaniu wniosków doszliśmy do wniosku, że zadania określają kierunki finansowania i działania.

Radny A. Brzozowski - to usłyszeliśmy przy sprawozdaniu burmistrza. Program ten nie jest tworzony na wyrost ale pod konkretne potrzeby. Na dwóch komisjach działalność w zakresie edukacji i wychowania nie uzyskała poparcia. Składam wniosek formalny o wykreślenie z projektu uchwały zapisu: działalność w zakresie edukacji i wychowania na zapis działalność na rzecz osób starszych.

Radny J. Baranowicz - zapis działalność na rzecz osób starszych nie uznaje uzasadnienia w ustawie katalogu zadań zawartych w organizacji pożytku publicznego. Art 4 ustawy mówi o wszystkich zadaniach które mają wejść w program . Jest to program na rok i to co Burmistrz zawarł jest zgodny z katalogiem zadaniem pożytku publicznego.

Radny S. Witkowski - po co komisje wypracowują stanowiska skoro ich się nie bierze pod uwagę.

Przewodnicząca RM - kto jest za przyjęciem wniosku burmistrza o zapis w projekcie uchwały § 3 pkt 1w brzmieniu: działalność w zakresie edukacji i wychowania?

Stan radnych na sali 16

Głosowanie: za 6

7 przeciw

2 wstrzymujących się.

Stwierdzam, że wniosek burmistrza nie uzyskał większości.

Przewodnicząca RM - kto jest za przyjęciem poprawki w PKT 10 § 3 w brzmieniu : zakresie porządku i bezpieczeństwa publicznego oraz przeciwdziałania patologiom społecznym.

Stan radnych na sali 16

Głosowanie: za 14

1 wstrzymujący się

1 radny nie głosował.

Radny J. Baranowicz - na myśli macie radni to, aby z tego nie skorzystało Barnówko i przyznajcie się bez bicia. Czy może być dotowanie organizacji jak pszczelarstwo, która to działalność jest produkcyjna. Dlaczego producenci rzepaku, kur i innych nie mogą z tego programu korzystać. Czy nie jest teraz czas aby dyskutować nad tym aby nie zlikwidować szkoły w Dargomyślu aby pomóc szkole w Barnówku aby jedna i druga mogła istnieć przy pomocy gminy. Chcecie się przepychać - to bardzo proszę, ale takiego zapisu jak przegłosowaliście nie ma w ustawie o pożytku publicznym.

Przewodnicząca RM - kto jest za podjęciem uchwały w sprawie przyjęcia

Programu Współpracy Gminy Dębno z organizacjami pozarządowymi.

Stan radnych na Sali 16

Głosowanie za 10

4 przeciw

2 wstrzymujących się

Stwierdzam, że Rada podjęła uchwałę nrLIII/320/2005 Załącznik nr 21

PKT 8 k/ - projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniego Programu Inwestycyjnego na lata 2005-2009

Przewodnicząca RM - proszę o wnioski komisji

Komisja nie analizowała projektu uchwały.

Przewodnicząca RM - kto jest za podjęciem uchwały w sprawie zmiany Wieloletniego Programu Inwestycyjnego na lata 2005-2009

Stan radnych na Sali 18

Głosowanie: za 16

1 przeciw

1 wstrzymujący

Stwierdzam, że Rada podjęła uchwałę nr LIII/ 321/2005 Załącznik nr 22

PKT 8 l - projekt uchwały w sprawie ustalenia wykazu wydatków , które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2005.

Proszę o wnioski komisji.

Komisje przyjęły projekt uchwały.

Przewodnicząca RM - kto jest za podjęciem uchwały w sprawie ustalenia wykazu wydatków , które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2005.

Stan radnych na sali 16

Głosowanie: za 15

1 wstrzymujący

Stwierdzam, że Rada podjęła uchwałę nr LIII/322/2005 Załącznik nr 23

============================

PKT 8 ł - projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki preferencyjnej w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie.

Proszę o wnioski komisji.

Komisje przyjęły projekt uchwały.

Przewodnicząca RM - kto jest za podjęciem uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki preferencyjnej w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie.

Stan radnych na sali 16

Głosowanie: za 15

1 wstrzymujący

Stwierdzam, że Rada podjęła uchwałę nr LIII/323/2005Załącznik nr. 24

PKT 9 Odpowiedzi na zapytania

Z-ca Burmistrza MiG - budowa chodnika przy drodze krajowej - tereny zostały wykupione i jest teraz etap projektu i realizacji oraz odpowiednich zapisów do WPI. Sprawa przeglądów gwarancyjnych - są realizowane na wniosek użytkownika , na wniosek pracownika i koniec terminu gwarancyjnego obowiązkowo. Rejestr przeglądów gwarancyjnych jest dostępny w wydziale RI. Nie ma obawy że cokolwiek umknie naszej uwadze. Opinia w sprawie SM - monitoring - dewastacja oświetlenia na promenadzie, rzeczywiście nastąpiło zniszczenia prawie wszystkich lamp . Jesteśmy w kontakcie z ENEĄ - i po rozmowach wiemy, że przystąpią do naprawy. Monitoring w tym czasie nie działał i trudno ustalić sprawcę.

Kierownik RI - termomodernizacja budynku OSP w Cychrach, jest podpisana umowa z wykonawcą i nastąpi realizacja. Wykonawca teoretycznie ma możliwość skończenia do końca roku. Ogrzewanie budynku OSP Cychry pompami ciepła nie wchodzi w rachubę, ponieważ jest zbyt drogo. Co do kościoła - nadzór powiatowy wzywa projektanta, do złożonego projektu kanalizacji deszczowej.

Radny J. Głuszko - dlaczego tak późno został złożony wniosek w sprawie kościoła do starostwa bo 26 września. Jak projektant naniesie do projektu poprawki to minie następne 2 miesiące. Sprawa nie załatwiona a pan burmistrz myśli że jest załatwiona.

==========================

Sprawy różne.

Przewodnicząca RM - odczytała korespondencję jaka wpłynęła do Rady Miejskiej.

Radny A. Brzozowski - organizacji ruchu w czasie Wszystkich Świętych, powinna być informacja dla kierowców. Prosiłbym również o informację w stosownym czasie w zakresie ilości przeprowadzanych przekształceń własnościowych na terenie naszej gminy.

Radny A. Dobropolski - należy wyczyścić studzienki chłonne na cmentarzach zwłaszcza, że zbliżają się święta.

Radny K. Witkowski - ponawiam ten wniosek co mówił pan Antoni o zamulonych studzienkach na cmentarzu. Sam korzystałem i wiem, że studzienki są zamulone i woda stoi. Popieram to aby ktoś zadziałał w tym kierunku.

Radny S. Witkowski - nie przyjęła pani Przewodnicząca mojego wniosku do pogłębienia wiedzy i go głosować . Co do komisji ruchu jak ma wyglądać Pl. Konstytucji , wszyscy wjeżdżają po linii ciągłej.

A. Kornaś - co do Pl. Konstytucji komisja stwierdziła, że ma on być dostępny dla wszystkich , nikt tam nie będzie malował pasów i stawił znaków zakazu.

Radny A. Bójko - czy komisja zajmowała się drogą krajową w Sarbinowie na przeciw szkoły wejście do kościoła. Po opadach droga i chodnik jest zalany wodą. Należy spowodować aby ta woda spływała i nie robiły się kałuże.

Kierownik A. Kornaś - komisja ruchu nie zajmowała się tą sprawą. Myślę jednak, że wniosek zostanie przesłany do Zarządu Dróg Krajowych.

Radny A. Dobropolski - na ul. Boh Września po opadach stoi woda na pasach.

Kierownik RI - wiemy o tym i fachowcy mają wykonać naprawę tego miejsca.

Przewodnicząca RM - w związku z wyczerpaniem się porządku obrad zamykam sesję RM i dziękuję za udział.

===========================================

Protokołowała Przewodnicząca RM

E. Bajkiewicz Helena Sługocka

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Arkadiusz Mazepa 19-12-2005 10:20
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 19-12-2005
Ostatnia aktualizacja: - 19-12-2005 10:20