Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Testowy
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Sprawozdanie z działalności za okres od 29.08.03 r. do 25.09.03 r.


Sprawozdanie z działalności Burmistrza MiG Dębno za okres

od 29sierpnia 2003 r do 25 września 2003 roku.

W okresie sprawozdawczym podjąłem zarządzenia w następujących sprawach:

  1. Ustalenia stawki czynszu za 1 m2 powierzchni użytkowej lokali mieszkalnych będących w zasobach MiG Dębno na kwotę 2,04 zł za 1m2 powierzchni użytkowej. Czynsz za lokale socjalne pozostaje na dotychczasowym poziomie tj 1 zł/m2

  2. Wprowadzenia zmian do układu wykonawczego budżetu MiG Dębno na 2003 rok,

  3. Zmian w budżecie i układzie wykonawczym budżetu MiG Dębno na 2003 rok.

4. ustalenia składu komisji do zaopiniowania kandydatów na stypendystów w składzie:

- Janina Tylman,

- Adam Kaczmarczyk,

- Paweł Chrobak,

- Jerzy Jastrzębski,

- Elżbieta Kotowska.

  • Ustalenia kryteriów wyboru osób spełniających warunki do wynajmu lokali oraz zasady

wynajmu tych lokali w budynku położonym w Dębnie przy ul. Mickiewicza 30 a.

Powyższe dotyczy budynku po byłym hotelu pielęgniarek , który przeznacza się jako

czasowe miejsce zamieszkania wychowanków Domu Dziecka w Dębnie do czasu ich

usamodzielnienia i otrzymania lokalu z zasobów gminnych.

Ponadto podjąłem decyzje w następujących sprawach:

  • wyraziłem zgodę na przekazanie kostki granitowej dla ARMIR do wbudowania w chodnik,

  • nie wyraziłem zgody z wniosku ZEAS na przyznanie dodatkowych środków wysokości 9.000 zł na zakup wyposażenia, ponieważ brak jest środków w budżecie.

  • wyraziłem zgodę na wniosek Pani Dyrektor DOK dotyczący zmiany w zakresie finansowym - zmniejszenia kwoty 1.715 zł z organizacji zadań z przeznaczeniem na zadanie pt. "wakacje w mieście".

  • podjąłem decyzję o zatrudnieniu 3 pracowników na roboty publiczne do melioracji rowów. Koszty płacowe ponosi Urząd a refundację dokona Powiatowy Urząd Pracy.

  • zaakceptowałem sposób realizacji budowy kanalizacji w ulicach Wesołej i Miłej w

obrębie ul. Kosynierów w następujący sposób: przeprowadzenie jednego przetargu

wykonania kanalizacji na ul. Wesołej a drugiego przetargu jako drugi etap ul. Miłej

łącznie z budową sieci wodociągowej z terminem realizacji - wiosna 2004.

  • wyraziłem zgodę na dofinansowanie z mego funduszu kwotę 750 zł na dwa wyjazdy grupy teatralnej " Lepsza" ze Smolnicy, oraz 1000 zł na dofinansowanie organizacji Dnia Edukacji Narodowej,

  • nie wyraziłem zgody na dofinansowanie nauki w szkole wyższej dla 4 pracowników Urzędu ponieważ, jest to uzupełnienie posiadanego wykształcenia.

Dofinansowaniem są objęte dwie pracownice z którymi umowy zostały podpisane

w 2002 r i są obowiązujące.

  • ustaliłem cenę gruzu pochodzącego ze składowanych płyt granitowych w PUK w wysokości 30 zł za 1tonę,

  • podjąłem decyzję o rozpoczęciu przez ZEAS w tym roku procedury przetargowej na zakup autobusu szkolnego.

Przekładając Wysokiej Radzie projekt budżetu MiG na 2004 rok zaproponuję wykonanie adaptacji pomieszczeń na lokale mieszkalne po byłym oddziale przedszkolnym w Cychrach na koszt gminy.

Powyższe podyktowane jest brakiem zainteresowania nauczycieli na inwestowanie poważnych środków w lokale, które będą służbowymi.

Analizując wnioski wypracowane przez Komisje Rady postanowiłem:

- 2 -

  • w miesiącu październiku zostanie przedstawiony Radzie projekt uchwały proponujący podział dodatkowych środków przeznaczonych jako rekompensatę szkodliwości oddziaływania wydobycia ropy i gazu z rozdziałem na dwa sołectwa: Barnówko oraz Mostno-Więcław,

  • wysokość stawki podatku rolnego ustalona będzie przez Radę przy uchwalaniu stawek podatkowych na 2004 rok.

W swoich założeniach przedstawiłem propozycję wzrostu podatku o około 5% lecz ostateczną decyzję w tej sprawie podejmie Rada,

  • propozycję zwiększenia wysokości środków przyznawanych przez RM do dyspozycji Rad Sołeckich pozostawię do decyzji RM przy uchwalaniu budżetu MiG na 2004 r.

  • podjąłem decyzję o umorzeniu trzeciej raty podatku rolnego dla rolników objętych tegoroczną suszą jeżeli na dzień 16 września br ich zobowiązanie stało się wymagane a straty zostały oszacowane przez komisję na więcej niż 35 % upraw.

  • na najbliższym posiedzeniu Komisji Rewizyjnej pani Skarbnik przedstawi pełną dokumentację dotyczącą sprawozdań merytorycznych związków i stowarzyszeń,

  • zgodnie z wnioskami komisji Rady w projekcie uchwały zmieniającej budżet zabezpieczone zostaną środki na organizację od 1.XI do 31 XII br. dowozu dzieci do Młynisk i Hajnówki. Projekt uchwały przygotowany zostanie na sesję październikową,

Informuję, że odbyły się negocjacje w sprawie ustalenia wysokości odszkodowania za wykup nieruchomości pod drogi publiczne na które stawiły się 3 osoby. Jedna wyraziła zgodę na odszkodowanie wysokości 6.000 zł , następna odstąpiła od odszkodowania w zamian za nie pobieranie przez gminę opłaty adiacenckiej. Z trzecią osobą nie doszły negocjacje do skutku i sprawa została przekazana do Starosty celem rozstrzygnięcia.

W okresie sprawozdawczym odbyły się następujące przetargi na realizację zadań budżetowych:

  • w dniu 29.08 br. na wykonanie podłogi sportowej w Domu Strażaka w Cychrach,

  • w dniu 12.09 br. drugi przetarg na adaptację hotelu pielęgniarek na mieszkania.

Ponadto ogłoszone zostały przetargi:

  • na modernizację budynku Biblioteki - remont konserwatorski sztukaterii,

  • na kanalizację nowo powstałej ulicy przyległej do ul. Kosynierów - etap II kanalizacja sanitarna w ul. Wesołej.

W przygotowaniu są następujące przetargi:

  1. Modernizacja budynku Biblioteki:

  • roboty remontowo - budowlane - parter.

  • Modernizacja instalacji elektrycznej.

  1. Wykonanie podjazdów do garaży na Drodze Zielonej.

  2. Kanalizacja na nowo powstałej ulicy przyległej do ul. Kosynierów - wodociąg i kanalizacja sanitarna ul. Miłej w rozbiciu na etapy.

W sprawach różnych porządku dzisiejszej sesji proponuję przyjęcie treści pisma Rady Miejskiej w formie protestu, kierowanego do Dyrektora Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Szczecinie oraz do Wojewody Zachodniopomorskiego w sprawie likwidacji dyspozytorni pogotowia ratunkowego w Dębnie.

W okresie sprawozdawczym brałem udział w wojewódzkich, powiatowych i gminnych uroczystościach dożynkowych.

3 września 2003 r wziąłem udział w dorocznej prezentacji dokonań Euroregionu Pomerania i landu maklenburgii prezentowanej na Zamku Książąt Pomorskich w

- 3 -

Szczecinie. Dnia 8 września br. wziąłem udział w spotkaniu z Dyrektorem Wydziału Polityki Regionalnej UW w Szczecinie na temat terminów i możliwości przyjęcia do realizacji funduszy strukturalnych.

17 września br. wziąłem udział w spotkaniu na temat budowy obwodnicy i mostu w Kostrzynie n/O, w którym udział wzięli przedstawiciele władz województwa lubuskiego i landu brandenburgii. Przedstawiłem ze swej strony koncepcję w/w budowy od strony północnej Kostrzyna.

W dniach 22 - 23 września br. wziąłem udział w seminarium w Koninie na temat funduszy spójności.

Uchwały Rady Miejskiej zostały wykonane za wyjątkiem uchwały powołującej zespół do przedstawienia opinii o kandydatach na ławników Sądu Rejonowego, której prace trwają.

Burmistrz Miasta i Gminy

mgr inż. Piotr Downar

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Arkadiusz Mazepa 02-10-2003 10:38
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 02-10-2003
Ostatnia aktualizacja: - 02-10-2003 10:38