Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Testowy
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 58.34.03


Załącznik Nr l

Do Zarządzenia Nr 58/34/2003 Burmistrza Miasta i Gminy Dębno z dnia 16 lipca 2003 roku

ZAŁOŻENIA DO PRZYGOTOWANIA PROJEKTU BUDŻETU

NA 2004 ROK

Podstawą przygotowania projektu uchwały budżetowej na rok 2004 winien być wykaz szczegółowych zadań zaplanowanych do wykonania wraz z kalkulacją całko witego kosztu ich wykonania .Wszystkie zadania winny mieć określony ilościowo i rzeczowo efekt Jaki w wyniku zaplanowanych środków zostanie osiągnięty .

Zasady ogólne

1. Prognozy dochodów własnych gminy.

Przy szacowaniu dochodów należy przyjąć następujące założenia :

> podatek od nieruchomości - generalnie przyjąć poziom rok 2003,

> podatek od posiadania psów - wzrost stawki roku 2003 o koło 12,5% ,

> stawki opłaty targowej - utrzymanie stawek z roku 2003,

> podatek od środków transportowych - generalnie przyjąć poziom rok 2003 ,

ewentualne minimalne zmiany w stawka zostaną rozstrzygnięte przy uchwale o stawkach

podatkowych,

> podatek rolny - utrzymać udział % z 2003 roku w cenie żyta jaką ogłosi Prezes GUS ,

> opłata eksploatacyjna - zgodnie z prognozą przedstawioną przez ZZGNiG ,

> opłata administracyjna - utrzymanie stawek z roku 2003,

> dochody wypracowywane przez placówki oświatowe - wprowadzone będą do budżetu

w ciągu roku i przeznaczone na wydatki tych placówek , które je wypracowały

> dochody wypracowywane przez OSiR - wprowadzone będą do budżetu w ciągu roku i

przeznaczone na wydatki tej jednostki

> pozostałe dochody własne - wypracowywane przez jednostki bądź wydziały wg ich

szacunków.

2. W pierwszej kolejności należy zabezpieczyć po stronie rozchodowej budżetu obsługę długu gminy : spłata rat kapitałowych pożyczek i kredytów ,zapłatę odsetek, zobowiązań finansowych wynikających z uchwał RM i zawartych umów.

3. Wyodrębnić środki do dyspozycji sołectw - wielkość określić wg przyjętych zasad w 2003 roku i utrzymać na tym samym poziomie dodając dochody uzyskiwane ze świetlic i domów przedpogrzebowych dla sołectw.

4. Wyodrębnić środki dla sołectwa Barnówko - wg zasad określonych uchwałą RM,

5. Zabezpieczyć środki na dotacje dla stowarzyszeń i innych podmiotów na realizację zadań zaspakajających potrzeby społeczności gminy - utrzymać na poziomie roku 2003.

6. Wydatki bieżące (budżet operacyjny ) opracowywane będą w postaci zadań . Przy podejmowaniu szczegółowych decyzji odnośnie umieszczenia poszczególnych zadań w projekcie budżetu należy dać pierwszeństwo tym , które odpowiadaj ą poniższym warunkom :

> zadania własne obligatoryjne gminy ,


> zadania rozpoczęte w roku ubiegłym lub wcześniej i wymagające kontynuacji dla

uzyskania efektu,

> zadania, które relatywnie szybko spowodują obniżenie wydatków bieżących przez

obniżenie kosztów utrzymania lub nakładów pracy , co pozwoli na szybki zwrot kosztów

i potem oszczędności,

> zadania, których wykonanie spowoduje tworzenie nowych dochodów dla gminy,

> zadania, które zapewnią niezbędne usługi dla dużej liczby mieszkańców , w

szczególności : gospodarki komunalnej , oświaty , kultury , kultury fizycznej,

> zadania , które mogą być wykonane przy wykorzystaniu prac interwencyjnych , robót

publicznych,

> zadania, na które istnieje realna możliwość pozyskania środków z dotacji bądź innych

źródeł,

> zadania o szczególnej randze społecznej .

7. Zasady kalkulacji środków na wydatki bieżące ( wydatki osobowe , opłaty mediów , usługi niematerialne , remonty , itd.) należy oprzeć o założenia do konstrukcji budżetu państwa na rok 2004 .

8. O wskaźnikach makroekonomicznych na 2004 rok jednostki organizacyjne gminy i wydziały urzędu poinformowane zostaną w terminie do 5 września 2003 roku przez Skarbnika Gminy .

9. Z długu publicznego nie mogą być finansowane zadania bieżące .

10. Należy przestrzegać zasady , że żadne kwoty nie mogą być wprowadzane do budżetu po stronie wydatków , jeśli nie jest przygotowana kalkulacja kosztów i określony efekt rzeczowy jaki będzie miał miejsce po ich wydatkowaniu .

11. Sposób planowania zadań budżetowych jest uregulowany :

> w załączniku nr l "Instrukcja planowania zadań budżetowych przez wydziały Urzędu

Miasta i Gminy Dębno",

> w załączniku nr 2 "Instrukcja planowania zadań budżetowych przez jednostki

organizacyjne gminy Dębno",

> w załączniku nr 3 "Instrukcja planowania zadań budżetowych przez placówki oświatowo -

wychowawcze" .

> w załączniku nr 4 "Instrukcja planowania zadań do Wieloletniego Planu Inwestycyjnego"

do Uchwały Nr.51/37/2000 Zarządu Miasta i Gminy w sprawie: wprowadzenia instrukcji do opracowywania budżetu gminy w formie zadań oraz Wieloletniego Programu Inwestycyjnego na dany rok .

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Arkadiusz Mazepa 29-07-2003 11:02
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 29-07-2003
Ostatnia aktualizacja: - 29-07-2003 11:02