Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Testowy
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

ZARZĄDZENIE NR 45/28/2004


ZARZĄDZENIE NR 45 / 28 / 2004

BURMISTRZA MIASTA I GMINY

z dnia 21 lipca 2004 roku

w sprawie : założeń do projektu budżetu na 2005 rok

Na podstawie art.52 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( tekst jednolity z 2001 r. Dz.U.Nr 142 poz.1591 ze zmianami) Burmistrz Miasta i Gminy Dębno uchwala co następuje :

§ 1. Przyjmuje się założenia do przygotowania projektu budżetu Miasta i Gminy Dębno na 2005 rok w brzmieniu załącznika nr 1 do niniejszego zarządzenia .

§ 2. Wykonanie zarządzenia powierza się Skarbnikowi Gminy , Kierownikom Wydziałów Urzędu Miasta i Gminy , Kierownikom jednostek budżetowych oraz Dyrektorom instytucji kultury , których organizatorem jest Rada Miejska .

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia .

Burmistrz Miasta i Gminy

mgr Inż. Piotr Downar

Załącznik Nr 1

Do Zarządzenia Nr 45/28/2004

Burmistrza Miasta i Gminy Dębno

z dnia 21 lipca 2004 roku

ZAŁOŻENIA DO PRZYGOTOWANIA PROJEKTU BUDŻETU

NA 2005 ROK

Podstawą przygotowania projektu uchwały budżetowej na rok 2005 winien być wykaz szczegółowych zadań zaplanowanych do wykonania wraz z kalkulacją całkowitego kosztu ich wykonania .Wszystkie zadania winny mieć określony ilościowo i rzeczowo efekt , jaki w wyniku zaplanowanych środków zostanie osiągnięty .

Zasady ogólne

  1. Prognozy dochodów własnych gminy. przy szacowaniu dochodów należy przyjąć następujące założenia :

  • podatek od nieruchomości - przyjąć wzrost o wskaźnik wzrostu górnych granic stawek podatkowych ,

  • podatek od posiadania psów - przyjąć wzrost o wskaźnik wzrostu górnych granic stawek podatkowych

  • stawki opłaty targowej - przyjąć wzrost o wskaźnik inflacji,

  • podatek od środków transportowych - przyjąć wzrost o wskaźnik wzrostu górnych granic stawek podatkowych,

  • podatek rolny - utrzymać udział % z 2004 roku w cenie żyta jaką ogłosi Prezes GUS ,

  • opłata eksploatacyjna - zgodnie z prognozą przedstawioną przez ZZGNiG ,

  • opłata administracyjna - utrzymanie stawek z roku 2004,

  • dochody wypracowywane przez placówki oświatowe - wprowadzone będą do budżetu w ciągu roku i przeznaczone na wydatki tych placówek , które je wypracowały

  • dochody wypracowywane przez OSiR - wprowadzone będą do budżetu w ciągu roku i przeznaczone na wydatki tej jednostki

  • pozostałe dochody własne - wypracowywane przez jednostki bądź wydziały wg ich

szacunków.

  1. W pierwszej kolejności należy zabezpieczyć po stronie rozchodowej budżetu obsługę długu gminy : spłata rat kapitałowych pożyczek i kredytów ,zapłatę odsetek, zobowiązań finansowych wynikających z uchwał RM i zawartych umów.

  2. Wyodrębnić środki do dyspozycji sołectw - wzrost o wskaźnik inflacji ,wielkość dla poszczególnych sołectw określić wg przyjętych zasad w 2004 roku , dodając dochody uzyskiwane ze świetlic i domów przedpogrzebowych.

  3. Wyodrębnić środki dla sołectwa Barnówko - wg zasad określonych uchwałą RM,

  4. Zabezpieczyć środki na dotacje dla stowarzyszeń i innych podmiotów na realizację zadań zaspakajających potrzeby społeczności gminy - utrzymać na poziomie roku 2004.

  5. Wydatki bieżące (budżet operacyjny ) opracowywane będą w postaci zadań . Przy podejmowaniu szczegółowych decyzji odnośnie umieszczenia poszczególnych zadań w projekcie budżetu należy dać pierwszeństwo tym , które odpowiadają poniższym warunkom :

  • zadania własne obligatoryjne gminy ,

  • zadania rozpoczęte w roku ubiegłym lub wcześniej i wymagające kontynuacji dla uzyskania efektu ,

  • zadania , które relatywnie szybko spowodują obniżenie wydatków bieżących przez obniżenie kosztów utrzymania lub nakładów pracy , co pozwoli na szybki zwrot kosztów i potem oszczędności ,

  • zadania , których wykonanie spowoduje tworzenie nowych dochodów dla gminy ,

  • zadania , które zapewnią niezbędne usługi dla dużej liczby mieszkańców , w szczególności : gospodarki komunalnej , oświaty , kultury , kultury fizycznej ,

  • zadania , które mogą być wykonane przy wykorzystaniu prac interwencyjnych , robót publicznych ,

  • zadania , na które istnieje realna możliwość pozyskania dotacji bądź środków z innych źródeł ,

  • zadania o szczególnej randze społecznej .

  1. Zasady kalkulacji środków na wydatki bieżące ( wydatki osobowe , opłaty mediów , usługi niematerialne , remonty , itd. ) należy oprzeć o założenia do konstrukcji budżetu państwa na rok 2005 .

  2. O wskaźnikach makroekonomicznych na 2005 rok jednostki organizacyjne gminy i wydziały urzędu poinformowane zostaną w terminie do 5 września 2004 roku przez Skarbnika Gminy .

  3. Z długu publicznego nie mogą być finansowane zadania bieżące .

  4. Należy przestrzegać zasady , że żadne kwoty nie mogą być wprowadzane do budżetu po stronie wydatków , jeśli nie jest przygotowana kalkulacja kosztów i określony efekt rzeczowy jaki będzie miał miejsce po ich wydatkowaniu .

  5. Sposób planowania zadań budżetowych jest uregulowany :

  • w załączniku nr 1 ”Instrukcja planowania zadań budżetowych przez wydziały Urzędu Miasta i Gminy Dębno”,

  • w załączniku nr 2 ”Instrukcja planowania zadań budżetowych przez jednostki organizacyjne gminy Dębno”,

  • w załączniku nr 3 ”Instrukcja planowania zadań budżetowych przez placówki oświatowo - wychowawcze” .

  • w załączniku nr 4 ”Instrukcja planowania zadań do Wieloletniego Planu Inwestycyjnego” .

do Uchwały Nr.51/37/2000 Zarządu Miasta i Gminy w sprawie: wprowadzenia instrukcji do opracowywania budżetu gminy w formie zadań oraz Wieloletniego Programu Inwestycyjnego na dany rok .

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Arkadiusz Mazepa 23-08-2004 13:05
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 23-08-2004
Ostatnia aktualizacja: - 23-08-2004 13:05