Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Testowy
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Projekt Uchwały budżetowej Gminy Dębno na rok 2011.

                            Projekt                    

                           
UCHWAŁA NR _____ /___ / 20__

RADY MIEJSKIEJ W DĘBNIE

z dnia ___ _______20__ roku

 

w sprawie: uchwalenia budżetu Gminy Dębno na rok 2011

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późn. zm.)
Rada Miejska uchwala, co następuje:

§ 1.Uchwala się budżet Gminy Dębno na rok 2011 zgodnie z załącznikiem Nr 1.

 

§ 2.Ustala się dochody budżetu w wysokości 83.884.249,24.

zgodnie z załącznikiem Nr 2 i 3 do uchwały, z tego:

1) dochody bieżące 62.682.543,22 zł.

2) dochody majątkowe 21.201.706,02 zł.

 

§ 3.Ustala się wydatki budżetu w wysokości 100.284.249,24 .

zgodnie z załącznikiem Nr 4 i 5 do uchwały, z tego:

1) wydatki bieżące 57.611.039,59 zł.

2) wydatki majątkowe 42.673.209,65 zł.

 

§ 4. Ustala się planowany deficyt budżetu w wysokości 16.400.000,00 .

który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:

1) zaciąganych kredytów 16.400.000,00 zł.

 

§ 5.Ustala się przychody budżetu w wysokości 19.600.000,00 ,

i rozchody budżetu w wysokości 3.200.000,00 ,

zgodnie z załącznikiem Nr 6 do uchwały.

 

§ 6. W budżecie tworzy się rezerwy:

1) ogólną w wysokości 257.813,53,

2) celową w wysokości 525.269,00,

z przeznaczeniem na:

a) środki do dyspozycji sołectw w wysokości 249.569 zł,

b) środki do dyspozycji sołectwa Barnówko w wysokości 10.300 zł,

c) środki do dyspozycji sołectwa Mostno w wysokości 7.700 zł,

d) środki do dyspozycji sołectwa Więcław w wysokości 7.700 zł,

e) na inwestycje 150 000 zł,

f) zadania z zakresu zarządzania kryzysowego 160 000 zł.

 

§ 7. 1. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w kwocie 7.066.056,00,

zgodnie z załącznikiem Nr 7 do uchwały.

2. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej zgodnie z załącznikiem Nr 8 do uchwały w kwocie 5.200,00.

3. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na mocy umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego zgodnie
z załącznikiem Nr 9 do uchwały w kwocie 71.170,00 zł.

 

§ 8. Ustala się:

1) dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w wysokości 420.000,00.

2) wydatki na realizację zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w wysokości 393.400,00.

3) wydatki na realizację zadań określonych w Programie Przeciwdziałania Narkomanii
w wysokości 26.600,00.

zgodnie z załącznikiem Nr 10

 

§ 9. Ustala się dochody i wydatki wynikające z ustawy „Prawo ochrony środowiska” (Dz.U. z 2008r. Nr 25 poz. 150), zgodnie z załącznikiem Nr 11 do uchwały.

 

§ 10. Ustala się dotacje celowe dla podmiotów nie zaliczonych do sektora finansów publicznych na realizację zadań własnych gminy zgodnie z załącznikiem Nr 12
do uchwały w kwocie 1.130.870,00.

 

§ 11. Ustala się dotacje dla działających na terenie gminy niepublicznych przedszkoli, szkół i placówek oświatowo-wychowawczych w łącznej kwocie 678.678,00,

zgodnie z załącznikiem Nr 13 do uchwały.

 

§ 12. Ustala się dotacje dla instytucji kultury w łącznej kwocie 2.101.516,00,

przeznaczone na cele określone w załączniku Nr 14 do uchwały.

 

§ 13. Ustala się dotacje celowe na pomoc finansową dla innych jednostek samorządu terytorialnego w łącznej kwocie 14.800,00,

przeznaczone na cele określone w załączniku Nr 15 do uchwały.

 

§ 14. Ustala się dotacje celowe udzielone z budżetu Gminy Dębno na zadania własne realizowane na podstawie umów (porozumień) między jednostkami  samorządu terytorialnego zgodnie z załącznikiem Nr 16 do uchwały w łącznej kwocie 1.438.227,00 zł.

 

 15. Wyodrębnia się w budżecie w rezerwie celowej środki do dyspozycji jednostek pomocniczych (sołectw) zgodnie z załącznikiem Nr 17 do uchwały w wysokości 268.339,00.

 

§ 16. Ustala się limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:

  1. sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu, do kwoty 3.000.000,00,

  2. sfinansowanie planowanego deficytu budżetu, do kwoty 16.400.000,00 ,

  3. spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów 3.200.000,00.

 

§ 17. Upoważnia się Burmistrza do:

1) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych, o których mowa w § 16, do wysokości kwot w nim określonych.

2) zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa
w roku następnym,

3) dokonywania zmian w planie wydatków :

a) na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy,

b) majątkowych,

z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,

4) przekazania niektórych uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków innym jednostkom organizacyjnym gminy,

5) przekazania uprawnień innym jednostkom do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym,

6) lokowania wolnych środków na rachunkach bankowych w innych bankach, niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy,

7) udzielania pożyczek i poręczeń w roku budżetowym do wysokości łącznej kwoty 50 000 zł.

 

§ 18. 1. Upoważnia się Burmistrza do udzielania zaliczek na wydatki do rozliczenia:

a) pracownikom - na koszty podróży oraz na pokrycie drobnych wydatków,

b) jednostkom organizacyjnym - na koszty wykonywanych zadań,

c) w innych wypadkach określonych w odrębnych przepisach.

2. Pracownikom odbywającym podróże służbowe oraz pracownikom, którzy w związku z czynnościami służbowymi pokrywają bezpośrednio drobne, stałe  powtarzające się wydatki, mogą być udzielane zaliczki stałe na cały rok budżetowy lub na okres krótszy, jednak w wysokości nie przekraczającej przeciętnej półtoramiesięcznej kwoty wydatków. Na podstawie uznanych rachunków bądź faktur, bądź innych dokumentów uznanych za podstawę wypłaty pokrywa się pełną kwotę należności.

3. Zaliczki powinny być rozliczane, jeżeli odrębne przepisy nie stanowią inaczej, nie później niż w terminie 14 dni po wykonaniu zadania. Zaliczki stałe powinny być rozliczane po upływie okresu, na jaki zostały udzielone, jednak przed końcem roku budżetowego, oraz przed ustaniem stosunku służbowego.

4. Osoby otrzymujące zaliczki zobowiązane są do złożenia pisemnej zgody na potrącenie nierozliczonych w terminie zaliczek z przysługującego im wynagrodzenia.

5. Jeżeli zaliczka podjęta przez pracownika nie została rozliczona w ustalonym terminie, potrąca się ją z najbliższych wynagrodzeń pracownika; do czasu rozliczenia poprzednio wypłaconej zaliczki pracownikowi nie mogą być udzielane dalsze zaliczki.

6. Sumy zaliczek udzielonych ze środków budżetowych, a nie wydatkowanych do końca roku budżetowego, powinny być wpłacone do banku najpóźniej w ostatnim dniu roboczym roku budżetowego na rachunek bieżący budżetu gminy.

 

§ 19. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Dębna.

 

§ 20. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2011 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Joanna Trybel 24-11-2010 10:52
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Piotr Downar 24-11-2010
Ostatnia aktualizacja: Joanna Trybel 04-01-2011 07:58