Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Testowy
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Zarządzenie Nr 101/46/2013 Burmistrza Dębna z dnia 31 grudnia 2013r. w sprawie: powierzenia w zarządzanie nieruchomości niemieszkalnych, na których usytuowane są cmentarze gminne.

ZARZĄDZENIE NR 101/46/2013

Burmistrza Dębna

z dnia 31 grudnia 2013 roku

 

 

w sprawie: powierzenia w zarządzanie nieruchomości niemieszkalnych, na których usytuowane są cmentarze gminne.

 

Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy o samorządzie gminnym z dnia 8 marca 1990r. (tj.: Dz. U. 2013, poz. 594 ze zm.), art.189 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (tj. Dz.U. 2010, Nr 102, poz. 651) zarządzam:

§ 1

Powierzyć zarządzanie nieruchomościami niemieszkalnymi, na których usytuowane są cmentarze gminne w Dębnie przy ul. Kościuszki na dz. nr 896 obręb 5 o pow. 2,4730 ha, przy ul. Włościańskiej na dz. nr 31 obręb 7 o pow. 3,5720 ha wraz z Domem Pogrzebowym, cmentarz na dz. nr 33/1 obręb 7 o pow. 5,2280 ha oraz cmentarz we wsi Różańsko na dz. nr  414, pow. 1,23 ha.

§ 2

Zakres prac związanych z zarządzaniem nieruchomościami niemieszkalnymi, na których usytuowane są cmentarze gminne w Dębnie obejmuje:

  1. Utrzymanie porządku i czystości na terenie cmentarzy tj.:

-      wykaszanie i grabienie wszystkich trawników  nie mniej niż 4 razy/rok.

  • na bieżąco utrzymanie wszystkim terenów służących komunikacji pieszej i jezdnej oraz przejść pomiędzy kwaterami i grobami w należytym stanie (w tym odchwaszczenie części nieutwardzonych).
  • odśnieżanie wszystkich terenów służących komunikacji pieszej i jezdnej.
  • utrzymanie w dobrym stanie drzew i krzewów (odcinane odrostów przy drzewach i podcinanie do wysokości  3m).
  • utrzymanie w dobrym stanie miejsc nie opłacanych, opuszczonych.
  • zlecanie wywozu nieczystości płynnych z szamb firmie świadczącej usługi w tym zakresie do oczyszczalni ścieków w Dębnie.
  • utrzymanie na bieżąco w należytym stanie sanitarnym szaletów cmentarnych przy ul. Włościańskiej w tym wywóz nieczystości płynnych oraz dzierżawa 5 ustępów kontenerowych w okresie 30.10.-02.11.
  • utrzymanie czystości w tym zbieranie nieczystości w odległości 3 m wokół ogrodzenia cmentarzy.
  • Wykaszanie cztery razy w roku terenu cmentarza na działce nr 33/1 przy ul. Włościańskiej oraz zbieranie na bieżąco odpadów na tym terenie.
  • Dbanie o opróżnianie pojemników i kontenerów do gromadzenia odpadów i uzgadnianie terminów ich opróżniania ze wskazaną przez Powierzającego firmą świadczącą usługi w zakresie odbioru odpadów.
  • Ustalanie i wyznaczanie kwater i alejek zgodnie z planem zagospodarowania cmentarza.
  • Dokonywanie bieżących napraw, konserwacji i remontów ogrodzenia cmentarnego w tym uzupełnianie braków w ogrodzeniu na cmentarzach przy ul. Włościańskiej na dz. nr 31 oraz na dz. nr 33/1 oraz wszystkich obiektów przekazanych protokolarnie.
  • Dokonywanie bieżących napraw, konserwacji i remontów ogrodzenia cmentarnego w tym uzupełnianie braków w ogrodzeniu  z kamienia na cmentarzu przy ul. Kościuszki oraz wszystkich obiektów przekazanych protokolarnie.
  • Zamykanie bramek wejściowych i bram wjazdowych (po uprzednim uzgodnieniu z Powierzającym) na cmentarzach zgodnie z regulaminem cmentarza.
  • Czuwanie nad wykonywaniem obowiązujących nakazów i zakazów zawartych w regulaminie cmentarza po uprzednim uzgodnieniu z Powierzającym .
  • Sprawdzenie urządzeń kanalizacyjnych, wodociągowych oraz świetlnych, utrzymanie ich  w dobrym stanie technicznym  w tym ich konserwacja i opłaty za eksploatację.
  • Nadzór nad obiektem i mieniem Domu Pogrzebowego przy ul. Włościańskiej na dz. nr 31.
  • Nadzór nad obiektem i mieniem cmentarza przy ul. Włościańskiej  na dz. nr 33/1.
  • Prowadzenie ksiąg cmentarnych i archiwalnych cmentarzy.
  • Prowadzenie ewidencji grobów, pochowanych i opiekunów w programie NEKROorganizer.
  • Prowadzenie ewidencji pobranych opłat.
  • Pobieranie opłat za korzystanie z cmentarzy według cen ustalonych przez Radę Miejską w Dębnie i Powierzającego oraz przekazywanie ich do kasy urzędu.
  • Kierowanie korespondencji do osób, które nie opłacają miejsc lub zajmują je niezgodnie z przepisami prawa w tym zakresie.
  • Przed dokonaniem pochówku przez firmę pogrzebową na miejscu nieopłaconym, Zarządca ma obowiązek przeprowadzić wnikliwą analizę dotyczącą przeznaczenia miejsca na nowy pochówek i uzyskać na piśmie akceptację Powierzającego oraz powiadomić krewnych zmarłego lub opiekunów miejsca o planowanym pochówku nie później niż na 3 m-ce przed zajęciem miejsca.
  • Bieżące utrzymanie w czystości i porządku Grobu Nieznanego Żołnierza na cmentarzu przy ul. Kościuszki i Pomnika Sybiraków na cmentarzu przy ul. Włościańskiej.
  • Przeprowadzenie okresowych kontroli urządzeń technicznych, stanowiących wyposażenie zarządzanego zasobu (instalacja odwadniająca, instalacja wodna, kanalizacyjna, oświetleniowa) .
  • Ubezpieczenie cmentarzy:

      ppkt 1 Cmentarz  przy ul. Kościuszki

      -cmentarza od odpowiedzialności cywilnej deliktowej,

      -budynku gospodarczego przy ul. Kościuszki od ognia i innych zdarzeń losowych,

      -trzech bram wjazdowych na cmentarzu przy ul. Kościuszki od kradzieży i aktów wandalizmu,

      -nawierzchni dróg utwardzonych od zniszczenia, kradzieży i dewastacji,

      -cztery punkty czerpalne od kradzieży i aktów wandalizmu,

      -ubezpieczenia pomnika Chrystusa od kradzieży i aktów wandalizmu oraz od wszelkich zdarzeń  losowych.

 

      ppkt 2 Cmentarz  przy ul. Włościańskiej  działka nr 31

      -cmentarza od odpowiedzialności cywilnej deliktowej,

      -Domu Pogrzebowego od ognia i innych zdarzeń losowych, wyposażenia od kradzieży i wandalizmu oraz ubezpieczenie okien od zniszczenia i kradzieży,

      -mienia w postaci lamp oświetleniowych od kradzieży i aktów wandalizmu,

      -ogrodzenia i bram wjazdowych na cmentarz od kradzieży i aktów wandalizmu

      -cztery punkty czerpalne od kradzieży i aktów wandalizmu,

      -nawierzchni dróg asfaltowych i parkingu od zniszczenia, kradzieży i dewastacji.

 

      ppkt 3  Cmentarz przy ul. Włościańskiej działka nr 33/1

     -cmentarza od odpowiedzialności cywilnej deliktowej,

     -ogrodzenia i bram wjazdowych na cmentarz od kradzieży i aktów wandalizmu,

     -mienia w postaci lamp oświetleniowych od kradzieży i aktów wandalizmu,

     -obiekt kolumbarium od kradzieży i aktów wandalizmu,

     -budynku toalety od ognia i innych zdarzeń losowych, wyposażenia od kradzieży i aktów wandalizmu

     -dwóch punktów czerpalnych od kradzieży i aktów wandalizmu,

     -nawierzchni od zniszczenia, kradzieży i dewastacji.

§ 3

Zakres prac związanych z zarządzaniem nieruchomością  niemieszkalną, na której usytuowany jest cmentarz w Różańsku na działce nr 414 o pow. 1,23 ha obejmuje:

  1. Utrzymanie porządku i czystości na terenie cmentarzy tj.:
  2. Wykaszanie mechaniczne lub ręczne terenu cmentarza  nie mniej niż 3 razy/rok.
  3. Utrzymanie w bieżącej czystości parkingu przed cmentarzem i miejsc wokół pojemników do gromadzenia odpadów,
  4. Na bieżąco utrzymanie wszystkim terenów służących komunikacji pieszej i jezdnej
  5. Odśnieżanie wszystkich terenów służących komunikacji pieszej i jezdnej.
  6. Utrzymanie w dobrym stanie drzew i krzewów (odcinane odrostów przy drzewach i podcinanie do wysokości  3m).
  7. Utrzymanie w dobrym stanie miejsc nie opłacanych, opuszczonych.
  8. Utrzymanie czystości w tym zbieranie nieczystości wokół ogrodzenia cmentarza.
  9. Dbanie o  zgłaszanie opróżniania pojemników do gromadzenia odpadów przez wskazaną  przez Powierzającego firmą świadczącą usługi w zakresie odbioru odpadów.
  10. Ustalanie i wyznaczanie kwater i alejek zgodnie z planem zagospodarowania cmentarza.
  11. Zamykanie bramy  wjazdowej  zgodnie z regulaminem cmentarza.
  12. Czuwanie nad wykonywaniem obowiązujących nakazów i zakazów zawartych w regulaminie cmentarza po uprzednim uzgodnieniu z Powierzającym.
  13. Sprawdzenie urządzeń wodociągowych i zgłaszanie Powierzającemu ewentualnych uwag.
  14. Prowadzenie księgi cmentarnej
  15. Prowadzenie ewidencji grobów, pochowanych i opiekunów w programie NEKROorganizer.
  16. Pobieranie opłat za korzystanie z cmentarzy według cen ustalonych przez Radę Miejską w Dębnie i Powierzającego oraz przekazywanie ich do kasy urzędu.
  17. Prowadzenie ewidencji pobranych opłat.
  18. Kierowanie korespondencji do osób, które nie opłacają miejsc lub zajmują je niezgodnie z przepisami prawa w tym zakresie.
  19. Przed dokonaniem pochówku przez firmę pogrzebową na miejscu nieopłaconym, Zarządca ma obowiązek przeprowadzić wnikliwą analizę dotyczącą przeznaczenia miejsca na nowy pochówek i uzyskać na piśmie akceptację Powierzającego oraz powiadomić krewnych zmarłego lub opiekunów miejsca o planowanym pochówku nie później niż na 3 m-ce przed zajęciem miejsca.
  20. Ubezpieczenie cmentarza:

     -od odpowiedzialności cywilnej deliktowej,

     -dwóch bram wjazdowych i bramek wejściowych na cmentarz od kradzieży i aktów wandalizmu.

       Wartość bram 4200,-zł

      -nawierzchni dróg utwardzonych (121 m 2) od zniszczenia, kradzieży i dewastacji. Wartość dróg  12000,-zł

§ 4

  1. Zarządca otrzyma w roku 2014:
    1. Za zarzadzanie nieruchomościami niemieszkalnymi, na których usytuowane  są cmentarze w Dębnie  kwotę 79 459,92 złotych netto plus  9048,60 złotych VAT, co daje łączną kwotę 88 508,52 złote brutto (słownie: osiemdziesiąt osiem tysięcy pięćset osiem złotych 52/100 brutto)  w tym na ubezpieczenie cmentarzy i mienia wymienionego w § 2 pkt. 20.
    2. Za zarządzanie nieruchomością niemieszkalną, na której usytuowany jest cmentarze w Różańsku kwotę 1200,- zł złotych netto plus  276,- złotych VAT, co daje łączną kwotę 1476,- złotych brutto (słownie: jeden tysiąc czterysta siedemdziesiąt sześć złotych 00/100 brutto) w tym na ubezpieczenie cmentarza i mienia wymienionego w § 3 pkt. 20.
  2. Zarządca wystawiać będzie faktury za zarządzanie cmentarzami po zakończeniu każdego miesiąca w kwocie 1/12 rocznego planu.
  3. Wraz z fakturą Zarządca zobowiązany jest dostarczyć protokół comiesięcznego odbioru przedmiotu zarządzania spisany w obecności przedstawiciela Powierzającego, stanowiący podstawę jej wystawienia.
  4. Zlecający dopuszcza zmianę wynagrodzenia w przypadku zmiany podatku VAT wynikających z odrębnych przepisów.
  5. Płatność faktur ustala się na 14 dni od daty wpływu do Urzędu.

§ 5

  1. Pomieszczenia budynku Domu Pogrzebowego mogą być użytkowane przez Zarządcę bez prawa dokonywania istotnych zmian w ich substancji.
  2. Ewentualne planowane adaptacje powinny być wykonywane za zgodąPowierzającego.
  3. Zarządca nie ma prawa do oddawania obiektu w dzierżawę osobom trzecim.

§ 6

Zarządca zobowiązany jest używać budynek Domu Pogrzebowego przy ul. Włościańskiej w sposób odpowiadający jego przeznaczeniu przestrzegając przepisów prawa w zakresie ochrony p/poż., bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony mienia.

§ 7

Zarządca ponosi całkowitą odpowiedzialność za wszelkie niedobory powierzonych mu składników wyposażenia Domu Pogrzebowego oraz pogorszenie stanu obiektu.

§ 8

Powierzający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia okresowych kontroli przedmiotu zarządzania przy współudziale przedstawicieli Zarządcy.

§ 9

Wysokość opłat za korzystanie z cmentarzy ustala Rada Miejska w drodze uchwały i Powierzający na podstawie Zarządzenia.

§ 10

  1. Zarządca zobowiązany jest do pobierania w imieniu Powierzającego opłat i ściągania zaległości za korzystanie z cmentarzy komunalnych zgodnie z uchwałą i zarządzeniem , o których  mowa w  §  9.
  2. Powierzający upoważnia Zarządcę do pobrania kwitariusza przychodowego, na podstawie  którego Zarządca zobowiązuje się przyjmować w/w opłaty.
  3. Pobrane opłaty Zarządca rozliczać będzie na podstawie pobranych kwitariuszy i przekazywać do kasy urzędu nie rzadziej niż raz w tygodniu
  4. W przypadku nieterminowego regulowania wpływów naliczane będą odsetki za opóźnienia.
  5. Do 10-go każdego miesiąca Zarządca przedstawi zestawienie pobranych opłat za poprzedni miesiąc z wyszczególnieniem rodzajów opłaty i kwot zebranych w ramach poszczególnych opłat. 

§ 11

1. Zarządca zobowiązany jest do udostępniania cmentarzy w godzinach ich otwarcia dla firm prowadzących działalność w zakresie świadczenia usług pogrzebowych.

2. Zarządca ma prawo ustalić i wyznaczyć godziny przebywania na cmentarzach firm pogrzebowych celem umożliwienia nadzoru po udostępnieniu powyższego.

§ 12

1. Do realizacji niniejszego Zarządzenia stosuje się przepisy :

   1.1.ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami,

   1.2.ustawy z dnia 31 stycznia 1959r. o cmentarzach  i  chowaniu zmarłych.

§ 13

Wykonanie Zarządzenia powierzam Prezesowi Zarządu Dębnowskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego Spółka z o.o. w Dębnie.

§ 14

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2014r. 

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Katarzyna Trybel 02-01-2014 13:58
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Piotr Downar 31-12-2013
Ostatnia aktualizacja: - 02-01-2014 13:58