Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Testowy
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Uchwała nr XXX/195/2004


j

UCHWAŁA NR XXX / 195 /2004

RADY MIEJSKIEJ W DĘBNIE

z dnia 1 lipca 2004 roku

w sprawie: procedury uchwalania budżetu, Wieloletniego Planu Finansowego

i Wieloletniego Programu Inwestycyjnego oraz rodzaju i szczegółowości

materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

Na podstawie art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001r. Dz.U. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm. z 2002 Dz.U. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 214 poz. 1806 z 2003r. Dz.U. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568), art. 110 ust. 1 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (tekst jednolity z 2003r. Dz.U. Nr 15 poz. 148 z późn. zm. z 2003 Dz.U. Nr 45 poz. 391, Nr 65 poz. 594, Nr 96 poz. 874, Nr 166 poz. 1611, Nr 189 poz. 1851, z 2004 Nr 19 poz. 177) Rada Miejska w Dębnie uchwala co następuje:

§ 1. Burmistrz Miasta i Gminy opracowuje:

  1. na okres pięcioletni Wieloletni Plan Finansowy (dalej WPF) w zakresie dochodów i wydatków oraz możliwości zadłużania się Miasta i Gminy przy uwzględnieniu aktualnie obowiązujących przepisów;

  2. Wieloletni Program Inwestycyjny (dalej WPI) na okres pięcioletni uwzględniający Strategię Ekorozwoju Gminy Dębno, Plan Rozwoju Lokalnego oraz Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego;

  3. Budżet Zadaniowy na dany rok budżetowy

Plany, o których mowa w punktach a i b będą miały charakter kroczący, podlegający corocznej weryfikacji.

§ 2. 1.W powiązaniu z Wieloletnim Programem Inwestycyjnym oraz Wieloletnim Planem Finansowym

Burmistrz Miasta i Gminy przy pomocy Urzędu Miasta i Gminy i kierowników jednostek

organizacyjnych gminy opracowuje projekt budżetu w pełnej szczegółowości klasyfikacji

budżetowej (dział, rozdział, paragraf).

2.Burmistrz Miasta i Gminy zobowiązuje kierowników wydziałów, kierowników jednostek

organizacyjnych gminy do sporządzenia i przedłożenia wniosków budżetowych zadań

wykonywanych przez te jednostki.

3.Wniosek budżetowy jest dokumentem planistycznym składającym się z formularzy będących

załącznikami do Instrukcji Planowania określonych przez Zarząd Miasta i Gminy w uchwale Nr

51/37/2000 z dnia 9 sierpnia 2000 roku, składane przez podmioty wymienione w ust.2.

4. Sposób sporządzenia wniosków budżetowych i terminy składania określa Burmistrz Miasta i

Gminy dla podmiotów wymienionych w ust.2.

5.Wnioski radnych, mieszkańców i sołectw w sprawie wprowadzenia do budżetu zadań w formie

dowolnej kierowane są do Burmistrza Miasta i Gminy w terminie do 10 sierpnia roku

poprzedzającego rok budżetowy.

6.Koordynator współpracy z organizacjami pozarządowymi składa propozycję zadań własnych

gminy z zakresu pożytku publicznego, które mogą być realizowane przez wyłonione w drodze

otwartego konkursu ofert podmioty nie zaliczone do sektora finansów publicznych i nie działające

w celu osiągnięcia zysku.

7.Podmioty nie zaliczone do sektora finansów publicznych i nie działające w celu osiągnięcia zysku

podejmujące się realizacji zadań własnych gminy innych niż należące do sfery pożytku

publicznego przedstawiają Burmistrzowi Miasta i Gminy w terminie do 10 sierpnia roku

- 2 -

poprzedzającego rok budżetowy ofertę wykonania zadania w sposób efektywny, oszczędny i

terminowy, zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji (szczegółowa kalkulacja kosztów i

przychodów).

8.Burmistrz Miasta i Gminy w terminie do 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy

przedstawia Radzie projekt uchwały w sprawie przyjęcia Miejsko Gminnego Programu Profilaktyki

i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

9.Burmistrz Miasta i Gminy w terminie do 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy

przedstawia Radzie projekt uchwały w sprawie przyjęcia Programu współpracy na rok budżetowy

Gminy Dębno z organizacjami pozarządowymi i podmiotami, prowadzącymi działalność pożytku

publicznego oraz stowarzyszeniami jednostek samorządu terytorialnego.

§ 3. Projekt budżetu składa się z projektu uchwały budżetowej oraz załączników powiązanych z zapisami

uchwały w zakresie:

  1. dochodów budżetu według źródeł w szczegółowości działu, rozdziału i paragrafu klasyfikacji budżetowej,

  2. wydatków budżetu w szczegółowości działu, rozdziału i paragrafu klasyfikacji budżetowej z wyodrębnieniem:

    1. wydatków bieżących w tym wynagrodzeń, pochodnych od wynagrodzeń, dotacji, wydatków na obsługę długu gminy, wydatków z tytułu udzielonych poręczeń i gwarancji;

    2. wydatków majątkowych;

  3. dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych gminie;

  4. dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu działania innych jednostek samorządu terytorialnego lub administracji rządowej przyjętych w drodze umów lub porozumień;

  5. dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań określonych w miejsko-gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych;

  6. wydatków na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności Unii Europejskiej;

  7. kwot przeznaczonych na dotacje na realizację zadań gminy z zakresu pożytku publicznego i spoza tej sfery.

  8. źródeł pokrycia deficytu lub przeznaczenia nadwyżki;

  9. planów przychodów i wydatków zakładów budżetowych;

  10. planów przychodów i wydatków środków specjalnych;

  11. planów przychodów i wydatków gminnego funduszu ochrony środowiska;

  12. przychodów i rozchodów gminy;

  13. wieloletnich programów inwestycyjnych;

  14. wielkości środków wyodrębnionych do dyspozycji jednostek pomocniczych (sołectw);

  15. kwot dotacji dla instytucji kultury, których organizatorem jest gmina.

§ 4. W projekcie uchwały budżetowej:

    1. ustala się wysokość rezerw: ogólnej i celowych;

    2. ustanawia się upoważnienie dla Burmistrza Miasta i Gminy stosownie do przepisów ustaw: o samorządzie gminnym i o finansach publicznych.

  1. Do projektu budżetu dołącza się objaśnienia, które obejmują:

a)opis dochodów wraz z uzasadnieniem,

b)wydatki w układzie zadań (w zakresie inwestycji przyporządkowane do dziedzin programowania),

c)informację o stanie zadłużenia gminy.

  1. Wraz z projektem budżetu Burmistrz Miasta i Gminy przedkłada informację o stanie mienia gminy w szczegółowości nie mniejszej niż określa ustawa.

- 3 -

  1. Projekt uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami oraz informację o stanie mienia gminy Burmistrz przedstawia:

    • Radzie Miejskiej

    • Regionalnej Izbie Obrachunkowej - celem zaopiniowania

w terminie ustawowym.

  1. W tym samym terminie Burmistrz Miasta i Gminy przedłoży także projekty Wieloletniego Planu Finansowego i Wieloletniego Programu Inwestycyjnego.

§ 5.1. Przewodniczący Rady Miejskiej prześle niezwłocznie projekt budżetu oraz projekty WPF i WPI

Komisjom Rady.

  1. Komisje Rady, Kluby Radnych oraz Radni w terminie 21 dni od daty przekazania projektu budżetu przez Burmistrza Przewodniczącemu Rady Miejskiej formułują opinie o projektach budżetu, WPF i WPI oraz propozycje ewentualnych poprawek i przekazują je Burmistrzowi Miasta i Gminy a kopie do Komisji Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów oraz Komisji Rewizyjnej

  2. W przypadku, gdy poprawki będą prowadziły do zwiększenia sumy wydatków w odniesieniu do projektów budżetu, WPF i WPI, wnioskodawcy winni wskazać źródło pokrycia dla proponowanych zmian (określić dział, rozdział oraz tytuł);

  3. Komisja Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów w ciągu 7 dni po terminie określonym w pkt. 2 przedstawi Burmistrzowi Miasta i Gminy:

    1. opinię o skutkach finansowych poprawek zgłoszonych przez Komisje Rady.

    2. ostateczną opinię o projekcie budżetu, WPF i WPI.

  4. Komisja Rewizyjna w ciągu 10 dni po terminie określonym w pkt. 2 przedstawi Burmistrzowi

Miasta i Gminy opinię o poprawności projektu budżetu, WPF i WPI oraz zgłoszonych

poprawek pod względem przyjętej procedury ich uchwalania.

  1. Burmistrz Miasta i Gminy ustosunkuje się na piśmie do zgłoszonych uwag i opinii w terminie 7 dni licząc od daty określonej w pkt. 5 i przekaże swoje stanowisko Radzie Miejskiej.

  2. Po upływie terminu o którym mowa w pkt. 2 inicjatywa w sprawie zmian w projekcie uchwały budżetowej przysługuje wyłącznie Burmistrzowi Miasta i Gminy.

  3. Rozpatrywanie projektu uchwały budżetowej, odbywa się w jednym czytaniu.

  4. Porządek obrad sesji budżetowej powinien zawierać:

a) odczytanie projektów uchwał: budżetowej oraz w sprawie WPF i WPI, wraz z

uzasadnieniem Burmistrza Miasta i Gminy;

b) odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej do uchwały budżetowej;

c) odczytanie opinii stałych Komisji Rady Miejskiej;

d) odczytanie stanowiska Burmistrza Miasta i Gminy w sprawie opinii Komisji;

e) dyskusje nad wniesionymi poprawkami i ich przegłosowanie;

f) głosowanie uchwały budżetowej;

g) głosowanie uchwały w sprawie WPF i WPI

  1. Rada Miejska podejmuje uchwałę budżetową przed rozpoczęciem roku budżetowego a w szczególnie uzasadnionych przypadkach nie później niż do dnia 31 marca roku budżetowego.

§ 6. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy.

§ 7. Traci moc uchwała Nr XXVII/166/2000 Rady Miejskiej w Dębnie z dnia 29 czerwca 2000r. w sprawie procedury uchwalania budżetu, Wieloletniego Planu Finansowego i Wieloletniego Programu Inwestycyjnego oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

§ 8. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Rady Miejskiej

mgr Helena Sługocka

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Arkadiusz Mazepa 23-08-2004 12:05
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 23-08-2004
Ostatnia aktualizacja: - 23-08-2004 12:05