Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Testowy
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Uchwała nr XL/253/2005


UCHWAŁA Nr XL/253/2005

RADY MIEJSKIEJ W DĘBNIE

z dnia 27 styczna 2005 r.

 

 

w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami miasta i gminy Dębno.

 

 

Na podstawie art. 5 a ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, Dz. U. nr 23, poz. 220, nr 62, poz. 558, nr 113, poz. 984, nr 153, poz. 1271, nr 214, poz.1806 z 2002 r., Dz. U. nr 80, poz. 717 nr 162, poz. 1568 z 2003 r.) Rada Miejska w Dębnie uchwala, co następuje:

§ 1

Konsultacje z mieszkańcami Miasta i Gminy Dębno, zwane dalej "konsultacjami", przeprowadza się w wypadkach przewidzianych ustawą oraz w innych sprawach określonych w formie uchwały przez Radę Miejską w Dębnie w celu poznania opinii mieszkańców, co do sposobu rozstrzygnięcia sprawy poddanej konsultacji.

§ 2

W konsultacjach mają prawo brać udział osoby stale zamieszkujące na obszarze, na którym mają być przeprowadzone konsultacje, które w dniu konsultacji mają ukończone 18 lat.

§ 3

Konsultacje w zależności od ich przedmiotu mogą mieć charakter ogólnogminny lub mogą być ograniczone do miasta, do jednego lub kilku sołectw.

§ 4

1.       Konsultacje obejmujące swoim zasięgiem obszar całej gminy, miasta, jednego lub kilku sołectw zarządza Rada Miejska w formie uchwały.

2.       Uchwała w sprawie przeprowadzenia konsultacji winna określać:

a) przedmiot konsultacji,

b) termin przeprowadzenia konsultacji,

c) obszar, na którym przeprowadzone zostaną konsultacje,

d) sposób przeprowadzenia konsultacji w formach określonych w § 5.

§ 5

Konsultacje z mieszkańcami przeprowadza się:

a)         na Zebraniach Wiejskich,

b)         poprzez złożenie pisemnego oświadczenia zawierającego dane imienne osoby, adres zamieszkania, PESEL, datę i przedmiot konsultacji oraz opinię w danej sprawie opatrzoną własnoręcznym podpisem.

§ 6

O przeprowadzeniu konsultacji Burmistrz zawiadamia mieszkańców poprzez wywieszenie ogłoszeń w Urzędzie Miasta i Gminy oraz na obszarze objętym konsultacjami.

§ 7

W przypadku, gdy uchwała przewiduje przeprowadzenie konsultacji na Zebraniu Wiejskim, zebranie to zwołuje Sołtys na pisemny wniosek Burmistrza.

§ 8

1.       Na Zebraniu Wiejskim Burmistrz lub wyznaczona przez niego osoba informuje mieszkańców o sprawie będącej przedmiotem konsultacji i o możliwych rozwiązaniach.

2.       Po dyskusji, w ramach, której mieszkańcy winni uzyskać wszelkie wyjaśnienia dotyczące przedmiotu konsultacji, przewodniczący Zebrania informuje o sposobie przeprowadzenia głosowania.

3.       Opinie w formie uchwały na Zebraniu w sprawie poddanej konsultacji mieszkańcy wyrażają w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów.

§ 9

1.       W przypadku, gdy uchwała przewiduje przeprowadzenie konsultacji poprzez złożenie podpisów, Burmistrz na 7 dni przed terminem odbycia konsultacji powołuje komisje ds. konsultacji w 3 osobowym składzie.

2.       Komisja, o której mowa w ust. 1 sporządza zestawienie wyników konsultacji według wzoru stanowiącego załącznik Nr 1 do uchwały i przedkłada je Burmistrzowi.

3.       Burmistrz przedstawia zestawienie wyników konsultacji na najbliższym posiedzeniu Rady Miejskiej.

4. Konsultacje przeprowadzone w formie wynikającej z § 5 pkt. b do swej ważności wymagają udziału 30% uprawnionych.

§ 10

1.       Konsultacje dotyczące wszystkich mieszkańców Gminy uważa się za dokonane, jeżeli zostały przeprowadzone we wszystkich sołectwach i mieście, a w przypadku określonym, w § 3, jeżeli zostały przeprowadzone we wszystkich sołectwach lub na obszarze, do którego zostały ograniczone.

2.       Wyniki konsultacji nie wiążą organów Miasta i Gminy.

§ 11

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy.

§ 12

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej

mgr Helena Sługocka

ZAŁĄCZNIK Nr 1

Zestawienie wyników konsultacji

.....................................................................................................

(miejscowość, data konsultacji)

w sprawie .....................................................................................................................................

(określić przedmiot konsultacji)

Lp.

Sołectwo

Liczba

mieszkańców

Liczba

uprawnionych do

głosowania

Liczba osób, które

wzięły udział w

konsultacji

Liczba osób

popierających

Liczba osób

przeciwnych

Liczba osób wstrzymujących się

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Podpisy komisji ds. konsultacji

                                                                                                   1.       ..............................................

                                                                                                   2.       ..............................................

                                                                                                   3.       ..............................................

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Arkadiusz Mazepa 07-04-2005 10:49
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 07-04-2005
Ostatnia aktualizacja: - 07-04-2005 10:49